Welkom bij Stichting Vaarwens

Jaar 2022

Arjan verjaardag 2022Prachtige actie op Facebook:

Zojuist dit mooie bedrag overgemaakt naar de Stichting, iedereen die een bijdrage geleverd heeft.... Bedankt!!
❤️  dankbaar, met Inge de Graaf en Erica Visser bij Stichting Vaarwens.

Dankjewel Arjan. Team Vaarwens

SecumarWe delen een mooie post op LinkedIn m.b.t. de geweldige actie van Secumar;

"Vandaag zijn de gekeurde reddingsvesten voor de Stichting Vaarwens opgehaald door Hans Piso, gepensioneerd Loods bij het Nederlands Loodswezen.
Twee jaar geleden is SECUMAR in contact gekomen met Evert en Inge van de stichting Vaarwens. Wij hebben toen gezorgd dat de beide schepen voor kinderen en volwassenen voorzien automatisch opblaasbare reddingsvesten aan boord zijn.
Alle vesten moeten natuurlijk gekeurd worden. Dit hebben wij uiteraard weer kosteloos gedaan😊
De vesten worden nu teruggebracht naar de #MSVaarwens die in de Amsterdam Marina ligt en naar de #deMeander V in Monnickendam.
Wij wensen iedereen die mee vaart bij de Vaarwens een veilige vaart toe, de bezoekers maar uiteraard ook alle vrijwilligers die de wenstochten mogelijk maken."

Dank Secumar voor alle sponsoring en inzet m.b.t. onze reddingsvesten.

Cerbo GX FoekeCerbo GX geinstalleerd op de Vaarwens:

Onze toppers - vader en zoon – Foeke en Henri Tichelaar hebben ervoor gezorgd dat het schip nu ‘selfsupporting’ is en op afstand in de gaten gehouden kan worden. We kunnen zelfs via onze mobieltjes dingen starten en stoppen. Ze moesten daarvoor meerdere keren vanuit Friesland naar Amsterdam rijden voor de installatie. Ook de fa WhisperPower uit Drachten had haar aandeel in deze configuratie. Hulde aan deze toppers die dit voor ons hebben gerealiseerd. We zijn klaar voor de strengste winters…

Dank aan allen!

ODIJ donatieSuperbedrag van dagblad ODIJ:

Op 16 november heeft onze boots Carla Cornuit tezamen met Wim de Jonge, namens onze stichting, een cheque van maar liefst € 2.000 in ontvangst mogen nemen uit handen van secretaris Ronald van Uden van ODIJ (Over de IJssel)! Op initiatief van Wim de Jonge heeft ODIJ Stichting Vaarwens als één van de goede doelen gekozen en dit prachtige bedrag beschikbaar gesteld. Hiermee kan onze stichting weer mooi vaarwensen voor uitbehandelde mensen in vervulling doen gaan. Heel veel dank aan ODIJ voor de geweldige donatie en het verzorgen van de mooie en gezellige uitreikingsavond, Wim de Jonge voor zijn mooie initiatief om onze stichting als goed doel aan te melden en Carla voor het vertegenwoordigen van onze mooie stichting.

Dank voor dit onwijs mooie bedrag.

Trafo BelpaExtra Trafo gedoneerd door Belpa:

Om een tweede fase aan te leggen t.b.v. een veiliger stroomverbruik, hadden we een extra scheidingstrafo nodig. Belpa leverde deze kostenloos waarvoor veel dank. Onlangs bestond het bedrijf 75 jaar en besloot € 750,- te doneren.

Veel dank voor alle inzet.

Sloepenteneders 2Sloepen en Tendersborrel leverde mooi bedrag op:

Afgelopen zondagmiddag waren onze geweldige vrijwilligers Frans en Ingrid namens Vaarwens present bij de gezellige Sloepen en Tendersborrel. Tijdens dit gezellige evenement waren er diverse initiatieven met het doel om onze mooie stichting te steunen … en of dat is een succes was! Er is maar liefst € 1.153,- opgehaald voor Stichting Vaarwens! Zo fantastisch! Hiermee kunnen weer mooie vaarwensen in vervulling worden gebracht.Veel dank aan Frans Compeer voor de organisatie van dit evenement. Aan Yoney en Mario van Verschuur watersport voor de gastvrijheid, de gratis smakelijke catering en het die middag beschikbaar stellen van de powerboot. Aan Berry en Bianca van Sloepen En Tenders en aan Sylvana van Vugt media voor de vlaggenbijdrage van € 188. En niet te vergeten aan iedereen die heeft bijgedragen aan deze mooie middag en de fantastische opbrengst.

Onze dank is heel groot!

Plafondplaten 2Weer een prachtig initiatief.

Ons 'Floating Office' (het kantoor) klonk wat hol en dat was lastig als twee mensen tegelijk aan het telefoneren zijn. De fa. BAZFelt bracht volledig gratis akoestische panelen na de nodige metingen om het geluid te dempen en ze zijn geïnstalleerd door Niels en Jan Willem van Jachthaven Naarden. Met succes! Dank beiden voor het plaatsen en BAZFelt voor de sponsoring.

Dit bedrijf wordt door ons van harte aanbevolen.

Motor beurtMotor weer een grote beurt:

Hulde aan onze dagschipper, onderhoudsmonteur, sponsor en alleskunner Foeke, die gisteren na de hele dag te hebben gevaren in de bloedhete machinekamer geheel gesponsord (inclusief materiaal) de John Deere weer een grote beurt gaf en andere klusjes aan boord deed.

Foeke, we zijn blij met je!

SunscreenSunscreen gemaakt!

Wát hebben we toch een geweldige vrijwilligers bij Vaarwens. Na een intensieve vaarwens repareerde Frouk de uitgescheurde ritsen van de kuiptent en maakte ook nog een zeer efficiënt zonnescherm achter de kuipramen. Velen krijgen het namelijk te warm in de zon achter het tentzeil en Frouk signaleerde dat. Ze besloot zelf er een oplossing voor te maken waarbij je wel naar buiten kunt kijken, maar amper naar binnen!

Frouk, je bent een topper!