Welkom bij Stichting Vaarwens

In 2010 begonnen we met een logboek van de loflijke initiatieven. Het zijn spontane particuliere acties die ons zowel financieel als emotioneel ontzettend steunen. Hieronder een aantal van de vele loflijke initiatieven, waarvoor - ook namens onze vaargasten - zeer veel dank:

Giftenpotje voor de Stichting.Fooienpotje Marina monnickendam

In de fantastische jachthaven 'Marina Monnickendam', kwam medewerkster Angela met het idee om een giftenpotje op de balie van het havenkantoor te zetten. Binnen twee maanden was het vol, en de opbrengst in 2010 bedroeg maar liefs € 99,94 ! Dank voor het prachtige initiatief van de medewerkers en alle mensen die een donatie hebben gedaan!

Diner voor twee.Diner toren 2

Vorig jaar hebben Thijs en Liliane, de bewoners van het Paard van Marken, via de radio bekend gemaakt dat men per opbod kon inschrijven voor een VIP-middag op de vuurtoren, dit ivm de aktie voor de tsunami. Hierdoor is Liliane een paar weken geleden door een mevrouw benaderd of dit ook mogelijk was omdat een vriend van haar 50 werd. In eerste instantie heeft ze nee gezegd, maar direct daarna zei ze tegen Thijs; "Ik doe het wel en de opbrengst gaat naar Stichting Vaarwens". Zo gezegd, zo gedaan, en ze heeft een vier gangen diner gemaakt. Deze mensen hebben heerlijk gegeten op de vuurtoren. Jammer genoeg regende het heel erg hard, want anders hadden zij boven op het bordes eerst een hapje en een drankje gehad. Het diner leverde € 200.- op!

Thijs en Liliane, dank voor het loflijke initiatief!

Een prachtig initiatief van Lisa.

De 12 jarige Lisa Schoenmaker uit Wognum heeft een werkstuk gemaakt voor school.

Lisa SchoenmakerHet werkstuk ging over de vuurtoren van Marken. Als beloning kreeg zij daarvoor een rondleiding op de vuurtoren door Thijs Spijker, de vuurtorenwachter en bewoner. Op de vraag wat er zoal op vuurtoren gebeurt, vertelde Thijs onder andere, dat hij de vuurtoren wel eens toont aan gasten van de Stichting Vaarwens. "Deze mensen krijgen een gratis vaardag aangeboden op de ex- loodsboot Meander V, omdat ze erg ziek zijn. Vaak zo erg, dat ze nooit meer beter worden." vertelt Thijs. "Ik vaar ook wel eens mee om te helpen en we zamelen ook geld in, om de vaardagen voor deze zieke mensen gratis te kunnen blijven maken." vertelt hij verder. Toen Lisa met dit verhaal thuis kwam, opperde opa Botterman dat ze dan ook maar geld voor dit goede doel moesten inzamelen. Nadat Lisa aan juf van haar voorgenomen inzamelingsactie heeft verteld, heeft de juf aan de kinderen gevraagd geld mee te

nemen voor de Stichting Vaarwens. De actie leverde € 35,- op! Een loflijk initiatief.

Praktijkbeeindiging wordt gift voor de stichting.aesculaap

Dokter Zwart uit Friesland is in 2010 gestopt met zijn huisartsenpraktijk en heeft deze overgedragen aan een collega. Het bedrag van € 2000.- , dat hij inzamelde tijdens zijn afscheidsfeest, heeft hij gedoneerd aan Stichting Vaarwens.

Toren open voor stichting Vaarwens105_Torendag_2

Thijs en Liliane Spijker hebben op 25 April 2010 hun vuurtoren (Paard van Marken) opengesteld voor het publiek. Voor € 5.- p.p mochten belangstellenden naar boven. De opbrengst was voor Stichting Vaarwens en bedroeg maar liefst € 632,60 !

Wadd'n Quilters brengen geld bijeen.Quiltgroep 2009

De Wadd'n Quilters uit Baflo hebben onlangs aan de "Stichting Vaarwens " 240 euro overhandigd, de opbrengst van de quilttentoonstelling in  2010.

Lustrumfeest Rotary groningen Noord brengt klein vermogen op:Rotary Groningen Noord

Tijdens het 35 jarig lustrum van de Rotary Groningen Noord werden we vroeg in het voorjaar verrast met de enorme bijdrage van 70 vaardagen! Een geweldig initiatief, waarmee we even vooruit kunnen...

Omslag_Wie_vaart_beleeft_thumb