Welkom bij Stichting Vaarwens

Hieronder een aantal van de vele loflijke initiatieven, waarvoor - ook namens onze vaargasten - zeer veel dank:

Lions Club Leeuwarden Leowardia sponsort voor tweede jaar d.m.v wijnactie.

Leeuwardia 2

De Lions Club Leeuwarden Leowardia heeft ons in 2011 wederom de opbrengst van de jaarlijkse december wijnactie gedoneerd aan de Stichting Vaarwens. Een zeer loflijk initiatief van een club fantastische dames.

Heel veel dank hiervoor.

Kerstcadeau geschonken.

Siedenburg ITC te Monnickendam liet haar klanten de keuze om zelf te kiezen uit een aantal kerstcadeau's. Daarbij bestond ook de mogeliLogo_Siedenburg_ITCjkheid om één van de kerstcadeau's (een geldbedrag) te schenken aan de Stichting Vaarwens. De ICT afdeling met 4 medewerkers van één van Siedenburg's klanten, heeft unaniem besloten hun cadeau aan de Stichting Vaarwens te geven.

Dank voor dit loflijke initiatief.

Opbrengst geld voor verjaardagsfeestje overhandigd.

Verjaarsfeestje opbrengst

Jan de Graaf van De Graaf Nefkens Advokaten, besloot om tijdens zijn verjaardagsfeestje geld in te zamelen voor Stichting Vaarwens. In plaats van kadootjes werd de gasten gevraagd om een donatie te doen in de prachtig versierde doos, die zijn kinderen hadden gemaakt. Op de foto wordt de cheque van €250,- overhandigd. Dank voor dit prachtige initiatief.

Inzameling bij afscheid.

Veel ALS patiënten waarmee we een vaartocht hebben gemaakt, werden doorverwezen via het AMC te Amsterdam. Eén van de initiatiefneemsters daar was Marije Bolt die er werkzaam is als ergotherapeute. Bij haar afscheid gingen haar gedachten uit naar de Stichting Vaarwens. Tijdens de afscheidsborrel overhandigde ze een enveloppe met 294 Euro. ‘Eigenlijk heb ik alles al, dus dacht ik als afscheidscadeau een gift te vragen voor de stichting!’ zei Marije ontroerd tijdens de overhandiging van het ingezamelde bedrag op 23 juni 2011. Een prachtig initiatief!

Kleding voor Stichting Vaarwens gesponsord.

Sponsoring kleding Art

Al tijden wilden we voor de vaarvrijwilligers passende kenmerkende kleding aanschaffen. Dhr. Art Huyser is de gulle gever die de kleding volledig heeft gefinancierd.

Een loflijk initiatief waarvoor veel dank!

Het VieCuri ziekenhuis te Venlo kiest stichting Vaarwens als tweede prijswinnaar.

VieCuri kerstprijs

Op 25 juli 2010 voeren we met Marie José vanuit Monnickendam. Het was een emotionele dag omdat Marie José de volgende dag zou inslapen. De dag heeft niet alleen bij ons, maar ook bij de nabestaanden van haar een flinke impact gehad. Omdat Marie José evenals haar broer Geert Artz werkzaam was op het ziekenhuis, ontstond het idee bij Geert om de Stichting Vaarwens voor te dragen voor de “Kerstgedachte” van het VieCuri ziekenhuis te Venlo. Het personeel van het ziekenhuis stelt jaarlijks de waarde van hun kerstpakket beschikbaar aan een door stemming verkozen goed doel. Een groot deel van het ziekenhuispersoneel heeft op onze stichting gestemd, zodat we in 2011 de tweede prijs in ontvangst mochten nemen. Wij zijn iedereen zeer erkentelijk voor zijn/haar stem, dat uiteindelijk het aanzienlijke bedrag van € 2500.- opleverde.

Lions Club Leeuwarden Leowardia sponsort Stichting Vaarwens d.m.v wijnactie

Leeuwardia 2

De Lions Club Leeuwarden Leowardia heeft de opbrengst van de jaarlijkse december wijnactie gedoneerd aan de Stichting Vaarwens uit Harlingen. De Lionsclub wist Evert en Inge   een cheque met een bedrag van dertienhonderd euro te overhandigen. Met dit bedrag kan Stichting Vaarwens dit jaar in ieder geval vier vaardagen realiseren. De cheque werd tijdens de clubbijeenkomst op 8 maart jongstleden in restaurant de Vrouwenpoort in Leeuwarden overhandigd door Leowardia voorzitter Maaike van Gils.

Deel bazaar opbrengst voor Stichting Vaarwens

Bazar Kerk Monnickendam

De protestantse gemeente van Monnickendam organiseert ieder jaar een rommelmarkt. De diaconie mag een deel van de opbrengst schenken aan goede doelen. Dit jaar zijn er dertien goede doelen voorgedragen, waaronder de Stichting Vaarwens. Er is maar liefst €400.- overgemaakt aan de Stichting, waarvoor we erg dankbaar zijn.

Onno Ouwendijk heeft op een geweldige manier Evert zijn boek 'Wie vaart, beleeft' geillustreerd. Het boek wordt zeker een succes en ook hiervan gaat weer een deel van de opbrengst naar Stichting Vaarwens. Onno besloot zijn honorarium voor het illustreren volledig aan Stichting Vaarwens te schenken. Een geweldig initiatief waarvoor veel dank.

Omslag_Wie_vaart_beleeft_thumb