Welkom bij Stichting Vaarwens

Hieronder een aantal van de vele loflijke initiatieven, waarvoor - ook namens onze vaargasten - zeer veel dank:

Nieuwe Koffiemachine:Koffiemachine

De familie Oosterbaan (twee broers en een zus) hebben een zeer loflijk initiatief. Zij geven elkaar geen (verjaardags) cadeaus maar doen in plaats daarvan het geld in een potje. Daarmee maken ze ieder jaar op de trouwdag van hun ouders – die kort na elkaar zijn overleden – een goed doel blij door middel van een tastbare schenking. Wij kregen van hen een prachtige koffiemachine, waarmee we erg verguld zijn.

Dank voor dit fantastische initiatief!

Andries StaalDirecteur NCG geeft afscheidscadeau's aan Stichting Vaarwens:

Directeur Andries Staal van het NCG te Groningen heeft afscheid genomen van het bedrijf. Hij besloot om zijn afscheidscadeau's te verzilveren en te schenken aan onze stichting. Alle zakenrelaties hebben tesamen een bedrag van maar liefst ruim € 4000.- gestort op de giro van Stichting Vaarwens, waarmee we zeer gelukkig zijn!

Iedereen zeer veel dank voor dit fantastische bedrag en Andries mag van ons een lintje!

Rotary Roden gaat voor spaarkaartenaktie:Rotary AH

De Rotaryclub Roden heeft besloten Stichting Vaarwens te steunen vanuit de opbrengst van de Albert Heijn spaarkaartenactie. Alle shoppers werden opgeroepen om de spaarkaartenactie ten goede te laten komen aan onze stichting. Het leverde ruim € 400,- op.

Dank voor dit prachtige initiatief.

Collecte uitvaartdienst voor de Stichting:

Cees Bruinsma ging op 3 mei met ons mee voor een vaardag en drie weken later is hij overleden. Daarna kregen we de volgende e-mail:143 CeesBruinsma (2)

"Donderdag 17 mei heeft mijn vader nog zijn best gedaan om een verslag te maken voor op de site. En dat is gelukt met veel inspanning en lucht. Want dat zijn krachten afnamen was de laatste dagen goed zichtbaar.
Op zondag 20 mei is Cees overleden.Op de begrafenis hebben we jullie werk en de Stichting Vaarwens onder de aandacht gebracht en hiermee 200 euro aan donaties opgehaald."

Zeer veel dank namens de Stichting.

Opbrengst uitvaartdienst geschonken:

133_Sjef_van_Bakel_7

Sjef van Rooy voer vorig jaar een dag mee op de Meander (zie vaardag 133) en heeft genoten. Het onvermijdelijke geschiedde dit voorjaar en hij overleed aan aan de dodelijke ziekte. Hij besloot in zijn laatste dagen om tijdens zijn uitvaart een collecte te houden voor onze stichting.

Na zijn overlijden stortten de nabestaanden maar liefst €900,- aan Stichting Vaarwens.

Een emotioneel geschenk waarvoor veel dank.

Actiedag PKN Kerkewerve brengt € 11.500,- op.Actiedag PKN

Bericht van de internetkrant:

"De mannelijke vrijwilligers waren om 04.00 uur al in touw, hun vrouwelijke collega's mochten uitslapen tot 05.30 uur. Er kwamen 23 boerenkarren aan te pas en 150 vrijwilligers. Die kijken zeer tevreden terug op de zaterdag gehouden tweejaarlijkse Actiedag van de PKN in Kerkwerve. De verkoop van tweedehands meubelen, serviezen, glaswerk, planten en nog veel meer bracht in totaal maar liefst €11.500 ,- op. Het geld gaat deels naar Stichting Vaarwens, deels naar Stichting Ambulancewens en deels naar de kerk."

Stichting Vaarwens mocht € 573,- van het totaalbedrag ontvangen!

Opbrengst uitvaartcollecte geschonken.132_Mw._Thea_Repkes_Kamps

Mw. Thea Repkes heeft vorig jaar een prachtige vaardag gehad, waarbij ze zelfs in Volendammer kostuum vereeuwigd werd. ( zie vaardag 132)  Ze heeft genoten en besloot na haar overlijden een inzameling te houden voor Stichting Vaarwens. Er werd maar liefst € 225,45 aan collectegeld opgehaald!

Geroerd zagen we de storting op de bankafschrift staan.

Zeer veel dank voor dit initiatief!

Illustrator schenkt honorarium.

Onno Ouwendijk heeft op een geweldige manier Evert zijn boek 'Wie vaart, beleeft' geillustreerd. Het boek wordt zeker een succes en ook hiervan gaat weer een deel van de opbrengst naar Stichting Vaarwens. Onno besloot zijn honorarium voor het illustreren volledig aan Stichting Vaarwens te schenken. Een geweldig initiatief waarvoor veel dank.

Omslag_Wie_vaart_beleeft_thumbOnno

Omslag_Wie_vaart_beleeft_thumb