Welkom bij Stichting Vaarwens

Jaar 2013

We kregen rond de kerstdagen onderstaande mail met een fantastisch initiatief:logoHzpc
" Goedemiddag,
Wij zijn een bedrijf in Friesland (Joure) en zijn leverancier van pootgoed. Sinds een aantal jaren geven wij geen dure kerstgeschenken meer aan onze zakelijke relaties. In plaats daarvan hebben wij ieder jaar een budget beschikbaar om kleinschalige projecten/stichtingen financieel te ondersteunen. Hiervoor is een Goede Doelen Commissie opgericht die elk jaar een keuze maakt uit de diverse (door onze medewerkers) aangedragen Goede Doelen. Een van onze medewerkers (Mieke Herzmann) heeft Stichting Vaarwens aangedragen. Wij zijn blij u te kunnen meedelen dat Stichting Vaarwens in aanmerking komt voor een donatie t.w.v. € 2.500,-"

Nog een PC voor SVW.012

Enige tijd geleden kreeg Stichting Vaarwens een nieuwe labtop gesponsord door Siedenburg ICT uit Monnickendam. "Hoe bevalt ie?" vraagt Marc Siedenburg. Evert: "Geweldig... we vechten er om, want vergeleken met mijn eigen ouwe grasmachine van 10 jaar oud, is dat een zegen...!" Marc: "Hmmm... mooi, alleen dat vechten om de PC bevalt me niet...!"
Een week later staat er voor Evert ook een nieuwe razendsnelle machine op de tafel.. Dank Marc! Nu kunnen we alle E-mails, verslagen, foto's, site bewerkingen, boekhouding en ga maar door,  zonder ergernis vlot afhandelen.

Super inzet van familie Klompmakers

Hallo Inge en Evert,Ilse-en-Wim

Ik heb vandaag via telebankieren een bedrag van 704,30 euro aan jullie overgemaakt op jullie gironummer. Bedrag is opgebouwd uit donaties aan Angelique en mij via een collectebus bij ons thuis, en een snoep verkoopactie van onze dochter Ilse op haar school. De presentatie die jullie gestuurd hadden gaf een goed beeld van het werk wat jullie doen op de school van Ilse, waardoor ze ruim 300 bekers gevuld met snoep konden verkopen aan de medeleerlingen. De donaties komen van vrienden van ons, van de afscheidsbijeenkomst van Wim met zijn collegae en een aantal buren.
Als ik kom te overlijden zal de collectebus ook tijdens de crematie er staan en wordt tevens voorafgaand aan de crematie jullie presentatie op schermen getoond in de aula. Op het overlijdensbericht zal worden gerefereerd om geen bloemen ect. mee te nemen, maar liever een donatie voor Stichting Vaarwens. Ook deze opbrengst zal t.z.t. jullie deel vallen......

Rest mij nog te zeggen dat jullie vooral door dienen te gaan met het uitstekende werk, en dat jullie dat ook de komende jaren zorgeloos mogen doen in financiële zin!

Groetjes uit Friesland,

Angelique, Wim ,Ilse, Arjan en Emma

Vaardag 225

Gratis tentzeilen gewassen:zeilwasserij

De kuiptent van de Meander V ziet er na zes jaren goede beschutting voor onze gasten te hebben gegeven, niet meer uit. Groen, grauw, vies en gevlekt vanweg het intense gebruik, was het aan een flinke reinigingsbeurt toe. De Firma Ultramar heeft aangeboden de zeilen gratis voor ons te willen reinigen en opnieuw te inpregneren. Hulde aan dit loflijke initiatief!

Nieuwe computer voor Stichting Vaarwens:Siedenburg  nieuwe-labtop

Siedenburg ICT sponsorde een nieuwe labtop voor de stichting. De huidige was 10 jaar oud en op. Nu kunnen we weer probleemloos onze mail, presentaties en andere activiteiten zorgeloos gebruiken zonder de continue angst voor blauwe beeldschermen en vastlopers! Dank Marc Siedenburg!

Geen cadeaus maar geld voor SVW op verjaardag:Kees-Gutter-2013

Weer een bijzonder loflijk initiatief!! Bakker Kees Gutter uit Monnickendam sponsort niet alleen de lunch van onze vaarwensen, maar hij deed nog meer!! Onlangs werd hij 60 jaar en gaf een spetterend feest. Daarbij wilde hij liever geen cadeaus of bloemen, maar er stonden twee grote bussen voor twee goede doelen, nl. de KNRM en Stichting Vaarwens. Het bracht € 875,- voor ons op!!! Dank Kees voor dit fantastische initiatief en nog vele jaren in gezondheid!

Skumkoppen uit Harlingen doen spontane gift.

We kregen onderstaande mail met een prachtig initiatief waarvoor veel dank. Kijk ook op http://www.skumkoppen.nlskumkoppen

"Tijdens onze laatste jaarlijkse ledenvergadering van het Harlinger Zeemanskoor De Skumkoppen, waarbij de koorleden en bestuur jaarlijks een goed doel aanwijzen voor een donatie van 250,00 euro, is dit jaar de Stichting Vaarwens benoemd en zal de € 250,- zo snel mogelijk op gironummer 5659179 worden overgemaakt
Met vriendelijke groet,
de leden en het bestuur de Skumkoppen
De penningmeester..."

Onno Ouwendijk heeft op een geweldige manier Evert zijn boek 'Wie vaart, beleeft' geillustreerd. Het boek wordt zeker een succes en ook hiervan gaat weer een deel van de opbrengst naar Stichting Vaarwens. Onno besloot zijn honorarium voor het illustreren volledig aan Stichting Vaarwens te schenken. Een geweldig initiatief waarvoor veel dank.

Omslag_Wie_vaart_beleeft_thumb