• De Meander V vraagt assistentie...

Diverse aanzichten vaarwensschip webNa ruim beraad hebben we besloten dat het noodzakelijk is geworden om in de nabije toekomst een eigen schip voor Stichting Vaarwens te realiseren. Dit is besloten om continuïteit te kunnen blijven bieden voor onze zeer speciale gasten in hun laatste levensdagen, die graag nog éénmaal een onvergetelijke dag op het water willen doorbrengen. Lees alles onder het item:"Het eigen schip"

Screenshot maart 2019De onlangs verschenen nieuwsbrief is beschikbaar. In de nieuwsbrief worden de meest actuele ontwikkelingen gemeld. U kunt zich inschrijven voor de regelmatig verschijnende nieuwsbrief door een verzoek via een email te zenden aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
  • Burgemeester Luzette Kroon wordt ambassadeur

Luzette Kroon zonder ketenMet trots kunnen we vermelden dat Luzetten kroon - burgemeester van de gemeente Waterland - is aangetreden als ambassadeur van Stichting Vaarwens. We zijn enorm vergheugd haar in ons Vaarwensteam te mogen opnemen en zijn haar dankbaar voor bereidwilligeheid. Welkom Luzette.
  • Evert en Inge ontvingen een lintje

De Lintjesregen 57dag voor Koningsdag werden Evert en Inge (de oprichters van onze stichting) tijdens de lintjesregen beloond voor hun tomeloze inzet middels een lintje, ontvangen door de Burgemeester van Amsterdam Femke Halsema. Met gepaste trots onving het 'Stel' de onderscheiding, en ook wij zijn er als stichting bijzonder trots op. Gefeliciteerd Evert en Inge!
  • Bouwcontract ondertekend

Contract tekenenEen historisch moment! Gistermiddag werd het bouwcontract voor de bouw van het eigen vaarwensschip getekend bij SRF Shipbuilding in Harlingen. We gaan bouwen! Let wel, we zijn er nog niet! Er is nog geld nodig voor de inrichting en er is ook nog geen budget voor de exploitatie van het schip. Blijf ons dus steunen!

19-3-2018: Twee broers steunen financieel bij bouw vaarwensschip

Met grote vreugde kunnen we bekend maken dat de gebroeders Henry en Gerard Holterman, een substantiële donatie doen voor het nieuwe vaarwens schip. Ervan uitgaande dat nog vele donateurs volgen, stellen zij zich voorlopig mede garant voor de start van de bouw van het nieuwe schip. Ook zij vinden met ons dat het schip in 2019 haar eerste gasten moet kunnen ontvangen.
Als iedereen zich aan de planning houdt, kunnen we in mei de kiellegging feestelijk vieren!

Chapeau voor deze twee donateurs, die ineens mogelijk maken wat welhaast onmogelijk leek.

Tekening schip 1