Stichting Vaarwens Nieuws

April 2018: School doneert fors bedrag.

Ontroerend mooi!

Hieronder staat het verslag van onze vrijwilligster Tineke, die tijdens de vaarwens 396 van de jonge vader Philippe (hij overleed in december 2017 aan ALS) ook aan boord was. Zij nam de cheque van maar liefst € 2600,- in ontvangst die we van de OBS de Veldakker in Nieuwegein mochten ontvangen.
Hulde en veel dank aan de school en de kinderen!
Auteur Vaarwens

Het verslag van Tineke:
"Het was een feestje om vandaag bij de obs De Veldakker in Nieuwegein te zijn. Het is een bruisende school waar Lieke op zit met een zeer sociaal betrokken directeur. Omdat de school haar 40-jarig bestaan viert, waren er allerlei activiteiten.
Tegen twee uur vanmiddag gingen alle meesters en juffen met de leerlingen naar buiten.
Op het plein, waar ook veel ouders waren, werden we toegesproken door de directeur van de school, de heer Ed Booms. Hij vertelde dat de sponsorloop in februari jl veel geld had opgebracht. De moeder van Lieke (hebben we vandaag ook ontmoet) mocht een goed doel kiezen. Daar hoefde ze niet lang over na te denken. Philippe, de vader van Lieke, had genoten van zijn vaardag aan boord van de Meander. (lees ook het verslag met een bezoek van Jan Akkerman onder wens 396)
Dus werd besloten dat de helft van de opbrengst van de sponsorloop gedoneerd zou worden aan Stichting Vaarwens.
Tijdens de vaardag van Philippe was ik mee als vrijwilliger. Ik was dan ook zeer vereerd om de cheque in ontvangst te mogen nemen.
En wat een prachtig bedrag! Ik was ontroerd toen de cheque te voorschijn kwam en het bedrag te lezen was. Na het overhandigen van de cheque door Lieke, werden honderden groene ballonnen opgelaten door alle leerlingen. Dat voelde voor mij als een groet aan Philippe.
Wat een bijzondere dag op een bijzondere school met bijzondere mensen.

Liefs, Tineke"

OBS de Veldakker 4 3