• De Meander V vraagt assistentie...

Diverse aanzichten vaarwensschip webNa ruim beraad hebben we besloten dat het noodzakelijk is geworden om in de nabije toekomst een eigen schip voor Stichting Vaarwens te realiseren. Dit is besloten om continuïteit te kunnen blijven bieden voor onze zeer speciale gasten in hun laatste levensdagen, die graag nog éénmaal een onvergetelijke dag op het water willen doorbrengen. Lees alles onder het item:"Het eigen schip"

Screenshot maart 2019De onlangs verschenen nieuwsbrief is beschikbaar. In de nieuwsbrief worden de meest actuele ontwikkelingen gemeld. U kunt zich inschrijven voor de regelmatig verschijnende nieuwsbrief door een verzoek via een email te zenden aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
  • Burgemeester Luzette Kroon wordt ambassadeur

Luzette Kroon zonder ketenMet trots kunnen we vermelden dat Luzetten kroon - burgemeester van de gemeente Waterland - is aangetreden als ambassadeur van Stichting Vaarwens. We zijn enorm vergheugd haar in ons Vaarwensteam te mogen opnemen en zijn haar dankbaar voor bereidwilligeheid. Welkom Luzette.
  • Evert en Inge ontvingen een lintje

De Lintjesregen 57dag voor Koningsdag werden Evert en Inge (de oprichters van onze stichting) tijdens de lintjesregen beloond voor hun tomeloze inzet middels een lintje, ontvangen door de Burgemeester van Amsterdam Femke Halsema. Met gepaste trots onving het 'Stel' de onderscheiding, en ook wij zijn er als stichting bijzonder trots op. Gefeliciteerd Evert en Inge!
  • Bouwcontract ondertekend

Contract tekenenEen historisch moment! Gistermiddag werd het bouwcontract voor de bouw van het eigen vaarwensschip getekend bij SRF Shipbuilding in Harlingen. We gaan bouwen! Let wel, we zijn er nog niet! Er is nog geld nodig voor de inrichting en er is ook nog geen budget voor de exploitatie van het schip. Blijf ons dus steunen!

28-8-2018: Een zeer drukke zomer...

Het is een zeer drukke zomer met vaarwensen, met vergaderingen over het nieuwe Vaarwensschip, met evenementen, met bezoeken, met acties en activiteiten... Evert en Inge varen het water dun met de Meander V en maken zelfs tijd om tussen de vaardagen door het schip te tonen op diverse evenementen ter promotie van hun levenswerk. Zo lag de Meander V in Muiden tijdens vlaggetjesdag, in Medemblik tijdens de Waterweken, op Pampus tijdens Sail Pampus en voer ze mee met de vlootschouw van Clean2Antartica, waar veel pers op af kwam. Straks is er de Hiswa te water en er staan nog veel meer evenenementen en vaardagen aan te komen want het jaar is nog lang niet om...

Sterkte Evert en Inge en dank aan alle vrijwilligers die hun bij staan!

-Sail-Leiden-2018-18
-Sail-Leiden-2018-9