• De Meander V vraagt assistentie...

Diverse aanzichten vaarwensschip webNa ruim beraad hebben we besloten dat het noodzakelijk is geworden om in de nabije toekomst een eigen schip voor Stichting Vaarwens te realiseren. Dit is besloten om continuïteit te kunnen blijven bieden voor onze zeer speciale gasten in hun laatste levensdagen, die graag nog éénmaal een onvergetelijke dag op het water willen doorbrengen. Lees alles onder het item:"Het eigen schip"

NieuwsbriefDe onlangs verschenen nieuwsbrief is beschikbaar. In de nieuwsbrief worden de meest actuele ontwikkelingen gemeld. U kunt zich inschrijven voor de regelmatig verschijnende nieuwsbrief door een verzoek via een email te zenden aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
  • Burgemeester Luzette Kroon wordt ambassadeur

Luzette Kroon zonder ketenMet trots kunnen we vermelden dat Luzetten kroon - burgemeester van de gemeente Waterland - is aangetreden als ambassadeur van Stichting Vaarwens. We zijn enorm vergheugd haar in ons Vaarwensteam te mogen opnemen en zijn haar dankbaar voor bereidwilligeheid. Welkom Luzette.
  • Gerard Holterman wordt nieuw bestuurslid.

Gerard Holterman BestuurslidMet trots kunnen we u melden dat Gerard Holterman ons nieuwe bestuurslid is geworden. Gerard heeft ervaring van advisering op het gebied van management en bedrijfsvoering. Zijn expertise is zeer welkom in onze stichting, zeker nu de stichting een professionaliteitsslag maakt i.v.m. de toenemende groei van wensen en een eigen schip gaat bouwen.

Welkom Gerard!
  • Harrie Vriezen wordt onze nieuwe secretaris

Harrie Vriezen SecretarisWe zijn verheugd u te kunnen meedelen dat Dhr. Harrie Vriezen de functie van secretaris heeft overgenomen van Francoise Tanis. Harrie vervulde ondermeer functies als manager Planning en Control , Directeur Financien en change manager in diverse ziekenhuizen en zorginstellingen.
    Francoise blijft bestuurslid vanwege haar objectieve inbreng, maar haar agenda laat de drukkere functie van secretaris niet meer toe.

Welkom Harrie!

30-9-2018 Overladen druk weekend…

Prijs gewonnen:
Evert en Inge wonnen ruim 2 jaar gelden een gratis poetsbeurt voor het schip bij De Gier Jachtservice in Enkhuizen, maar in December 2016 gingen ze naar Makkum voor een complete refit bij De Vries in Makkum. “Geeft niet hoor”, zei Henk de Gier, “wat in het vat zit…!”

Henk de Gier
Mooie gelegenheid:
Nu was de boegschroef ook stuk en moesten we droog. Een mooie gelegenheid om dat te combineren met de poetsbeurt, maar wel in het weekend, want de vaarwensen staan gewoon volgepland… Afgelopen vrijdag ging de Meander V bij De Gier te Enkhuizen uit het water voor de poetsbeurt en de reparatie en in Hoorn was Vaarwens present bij de Hulpverlenersdagen.

Planning:
Een planning van belang voor Inge, want er moesten vrijwilligers naar Hoorn, de spullen moesten erheen, de Meander V moest droog, gerepareerd en er moest gelijk een nieuwe laag antifouling onder en tot overmaat van ramp kreeg Evert net dit weekend de griep! Daarbij kwam er deze drukke zondag ook nog een geïnteresseerde naar Monnickendam voor het geschonken zeilbootje die graag wilde proefvaren…

Wat moesten we zonder vrijwilligers:
Om een bemanning op de stand in Hoorn te krijgen, was een hele klus. Vrijwilligers te weinig en die we gepland hadden werden geblesseerd of konden niet. Toppers als Lucien, Sander, Gerda en Henk namen het evenement in Hoorn voor hun rekening, en Lucien spoedde zich na de middag naar Monnickendam voor de bezichtiging, Foeke kwam naar Enkhuizen en hielp Evert met de boegschroefreparatie terwijl Inge het onderwaterschip te lijf ging. Ondertussen poetste topper Ricardo van Keep Shining het hele schip van top tot teen…

Dank aan allen die zich voor ons hebben ingezet! Wat moesten we zonder vrijwilligers…

A-Hoorn-2018-10
A-Hoorn-2018-11