• Jubileumboek is uit!

Als zoenenjpgHet is zo ver, het prachtige jubileumboek ter gelegenheid van twaalf en een half jaar vaarwens dat Evert de afgelopen winter schreef, is uit. Het is een heerlijk 'koffietafelboek' vol prachtige verhalen, anekdotes en voorvallen tijdens het ontstaan van Stichting Vaarwens. Een echte aanrader en je steunt de stichting ermee bij de aanschaf. Klik op het boek om het te bestellen.

Screenshot maart 2019De onlangs verschenen nieuwsbrief is beschikbaar. In de nieuwsbrief worden de meest actuele ontwikkelingen gemeld. U kunt zich inschrijven voor de regelmatig verschijnende nieuwsbrief door een verzoek in te dienen via een aanvraagpagina. Klik op de foto om naar de aanmeldpagina te gaan.
  • Evert en Inge ontvingen een lintje

In 2019 werden Evert en Inge de Lintjesregen 57dag voor Koningsdag tijdens de lintjesregen Koninklijk onderscheiden door de Burgemeester van Amsterdam (Femke Halsema). Met gepaste trots onving het 'Stel' de onderscheiding, en ook wij zijn er als stichting bijzonder trots op. Gefeliciteerd Evert en Inge!
  • MS Vaarwens vaart voorlopig vanuit Amsterdam Marina

Adam Marina platteg 2 De MS Vaarwens is uitgeweken naar de Amsterdam Marina en maakt tot 1 juni van daaruit haar vaardagen. Kijk altijd op 'Ligplaatsen schepen' in de zijbalk om de huidige aktuele locatie met plattegrond te vinden.

April 2014 Meander gesponsord droog op Urk

hoekman-shipbuilding-headen

Schroevenreparatie Kampen

Uit een gezellig facebookcontact met visser Jan de Vries uit Urk, ontstond het initiatief om de Meander V op Urk een grote onderwaterbeurt te geven. Dat was ook wel nodig, want het schip heeft al enkele jaren niet meer droog gestaan.

Jan bracht ons in contact met fantastische werf Hoekman (voormalige Metz helling) en zo ontstond het plan om de Meander daar droog te zetten.
Bedrijfsleider Albert Dirk Koffeman stemde direct in met het plan om de stichting te steunen door de Meander V aan te pakken. Dinsdagmorgen, direct na Sail Kampen voer Evert naar Urk en aan het einde van de dag stond de Meander vakkundig droog. Een geweldige werf met veel kundigheid m.b.t. het veilig en verantwoord droog zetten van schepen. De schroeven werden verwijderd en kregen een "uitlijnbeurt", het onderwaterschip werd drooggespoten en klaargemaakt voor nieuwe lagen aangroeiwerende verf.

Een fantastisch initiatief waar de stichting bijzonder gelukkig mee is.
Dank aan iedereen die zich inzet om de Meander V weer netjes vaarklaar te maken voor de komende jaren.

Onze speciale dank gaat uit naar:

Scheepswerf Hoekman voor de inzet, de sponsoring en het beschikbaar stellen van de faciliteiten, Scheepsschroevenreparatie te Kampen voor het gratis opknappen van de twee schroeven, Fa. Nautiflex uit Sneek voor de schilderhulp, Schildersbedrijf K.J. Coenen & ZN voor het gratis leveren van het schildermateriaal, Cor de Jong en Piet Bosman voor hun hulp, Visser Jan de Vries voor het genomen initiatief en alle anderen die belangeloos hebben meegeholpen bij deze forse klus.

Hoekman Urk 1Hoekman Urk 2250 018250 025

Onze speciale dank gaat uit naar:

Visser Jan de Vries voor het initiatief en de sponsoring

Scheepswerf  Hoekman voor de inzet en het beschikbaar stellen van de faciliteiten

Fa. Lips te Kampen voor het opknappen van de twee schroeven