Stichting Vaarwens Nieuws

April 2014 Meander gesponsord droog op Urk

hoekman-shipbuilding-headen

Schroevenreparatie Kampen

Uit een gezellig facebookcontact met visser Jan de Vries uit Urk, ontstond het initiatief om de Meander V op Urk een grote onderwaterbeurt te geven. Dat was ook wel nodig, want het schip heeft al enkele jaren niet meer droog gestaan.

Jan bracht ons in contact met fantastische werf Hoekman (voormalige Metz helling) en zo ontstond het plan om de Meander daar droog te zetten.
Bedrijfsleider Albert Dirk Koffeman stemde direct in met het plan om de stichting te steunen door de Meander V aan te pakken. Dinsdagmorgen, direct na Sail Kampen voer Evert naar Urk en aan het einde van de dag stond de Meander vakkundig droog. Een geweldige werf met veel kundigheid m.b.t. het veilig en verantwoord droog zetten van schepen. De schroeven werden verwijderd en kregen een "uitlijnbeurt", het onderwaterschip werd drooggespoten en klaargemaakt voor nieuwe lagen aangroeiwerende verf.

Een fantastisch initiatief waar de stichting bijzonder gelukkig mee is.
Dank aan iedereen die zich inzet om de Meander V weer netjes vaarklaar te maken voor de komende jaren.

Onze speciale dank gaat uit naar:

Scheepswerf Hoekman voor de inzet, de sponsoring en het beschikbaar stellen van de faciliteiten, Scheepsschroevenreparatie te Kampen voor het gratis opknappen van de twee schroeven, Fa. Nautiflex uit Sneek voor de schilderhulp, Schildersbedrijf K.J. Coenen & ZN voor het gratis leveren van het schildermateriaal, Cor de Jong en Piet Bosman voor hun hulp, Visser Jan de Vries voor het genomen initiatief en alle anderen die belangeloos hebben meegeholpen bij deze forse klus.

Hoekman Urk 1Hoekman Urk 2250 018250 025

Onze speciale dank gaat uit naar:

Visser Jan de Vries voor het initiatief en de sponsoring

Scheepswerf  Hoekman voor de inzet en het beschikbaar stellen van de faciliteiten

Fa. Lips te Kampen voor het opknappen van de twee schroeven