• Kees Veldboer SAW overleden

KeesDiep bedroefd en geschokt kregen we het bericht dat onze vriend en collega Kees Veldboer plotseling uit ons midden is weggerukt. Samen maakten we beiden in 2007 onze allereerste wens waar en beide stichtingen groeiden uit tot waar we zijn. We wensen Ineke, de kinderen, familie en alle medewerkers van de Stichting Ambulance Wens Nederland veel sterkte met het verlies van deze letterlijke en figuurlijke reus!
  • Promotieaanhanger klaar voor gebruik

Monndam 1Onze promotieaanhanger is helemaal klaar voor het bijwonen van evenementen, beurzen, markten, havendagen en wat iets meer zij. Mocht je een leuk evenement weten waar we met onze prachtige aanhanger Stichting Vaarwens kunnen promoten, laat het ons dan weten via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.  Wil je ook aanhanger van Vaarwens worden, bestel dan een sticker via dit aanmeldformulier.
  • Het jubileumboek, een mooi geschenk!

Als zoenenjpgHet prachtige jubileumboek ter gelegenheid van twaalf en een half jaar vaarwens dat Evert schreef, is al een tijdje uit. Het is een heerlijk 'koffietafelboek' vol prachtige verhalen, anekdotes en voorvallen tijdens het ontstaan van Stichting Vaarwens. Een echte aanrader en je steunt de stichting ermee bij de aanschaf. Klik op het boek om het te bestellen.

Screenshot maart 2019De onlangs verschenen nieuwsbrief is beschikbaar. In de nieuwsbrief worden de meest actuele ontwikkelingen gemeld. U kunt zich inschrijven voor de regelmatig verschijnende nieuwsbrief door een verzoek in te dienen via een aanvraagpagina. Klik op de foto of hier om naar de aanmeldpagina te gaan.
  • Reanimatiecursussen 2021 gestart

ZVE veiligheid https://www.zve-veiligheid.nl/ geeft onze vrijwilligers weer een gratis reanimatiecursus. Zo blijven we allemaal scherp. Gisteren was de eerste cursusdag. Dank voor je inzet Vincent Vivié.

April 2014 Meander gesponsord droog op Urk

hoekman-shipbuilding-headen

Schroevenreparatie Kampen

Uit een gezellig facebookcontact met visser Jan de Vries uit Urk, ontstond het initiatief om de Meander V op Urk een grote onderwaterbeurt te geven. Dat was ook wel nodig, want het schip heeft al enkele jaren niet meer droog gestaan.

Jan bracht ons in contact met fantastische werf Hoekman (voormalige Metz helling) en zo ontstond het plan om de Meander daar droog te zetten.
Bedrijfsleider Albert Dirk Koffeman stemde direct in met het plan om de stichting te steunen door de Meander V aan te pakken. Dinsdagmorgen, direct na Sail Kampen voer Evert naar Urk en aan het einde van de dag stond de Meander vakkundig droog. Een geweldige werf met veel kundigheid m.b.t. het veilig en verantwoord droog zetten van schepen. De schroeven werden verwijderd en kregen een "uitlijnbeurt", het onderwaterschip werd drooggespoten en klaargemaakt voor nieuwe lagen aangroeiwerende verf.

Een fantastisch initiatief waar de stichting bijzonder gelukkig mee is.
Dank aan iedereen die zich inzet om de Meander V weer netjes vaarklaar te maken voor de komende jaren.

Onze speciale dank gaat uit naar:

Scheepswerf Hoekman voor de inzet, de sponsoring en het beschikbaar stellen van de faciliteiten, Scheepsschroevenreparatie te Kampen voor het gratis opknappen van de twee schroeven, Fa. Nautiflex uit Sneek voor de schilderhulp, Schildersbedrijf K.J. Coenen & ZN voor het gratis leveren van het schildermateriaal, Cor de Jong en Piet Bosman voor hun hulp, Visser Jan de Vries voor het genomen initiatief en alle anderen die belangeloos hebben meegeholpen bij deze forse klus.

Hoekman Urk 1Hoekman Urk 2250 018250 025

Onze speciale dank gaat uit naar:

Visser Jan de Vries voor het initiatief en de sponsoring

Scheepswerf  Hoekman voor de inzet en het beschikbaar stellen van de faciliteiten

Fa. Lips te Kampen voor het opknappen van de twee schroeven