• Jubileumboek is uit!

Als zoenenjpgHet is zo ver, het prachtige jubileumboek ter gelegenheid van twaalf en een half jaar vaarwens dat Evert de afgelopen winter schreef, is uit. Het is een heerlijk 'koffietafelboek' vol prachtige verhalen, anekdotes en voorvallen tijdens het ontstaan van Stichting Vaarwens. Een echte aanrader en je steunt de stichting ermee bij de aanschaf. Klik op het boek om het te bestellen.

Screenshot maart 2019De onlangs verschenen nieuwsbrief is beschikbaar. In de nieuwsbrief worden de meest actuele ontwikkelingen gemeld. U kunt zich inschrijven voor de regelmatig verschijnende nieuwsbrief door een verzoek in te dienen via een aanvraagpagina. Klik op de foto om naar de aanmeldpagina te gaan.
  • Evert en Inge ontvingen een lintje

In 2019 werden Evert en Inge de Lintjesregen 57dag voor Koningsdag tijdens de lintjesregen Koninklijk onderscheiden door de Burgemeester van Amsterdam (Femke Halsema). Met gepaste trots onving het 'Stel' de onderscheiding, en ook wij zijn er als stichting bijzonder trots op. Gefeliciteerd Evert en Inge!
  • MS Vaarwens vaart voorlopig vanuit Amsterdam Marina

Adam Marina platteg 2 De MS Vaarwens is uitgeweken naar de Amsterdam Marina en maakt tot 1 juni van daaruit haar vaardagen. Kijk altijd op 'Ligplaatsen schepen' in de zijbalk om de huidige aktuele locatie met plattegrond te vinden.

Volvo en Middelzee sponsoren onderhoud motoren.

image2

De motoren van de Meander V waren net aan een onderhoudbeurt toe, toen tijdens de eerste vaardag van 2015 de bakboord motor aan de kook ging. Er liep koelvloeistof weg, vermoedelijk vanwege een lekke koppakking. Gelukkig heeft de Meander V twee motoren, zodat de vaardag gewoon door kon gaan. Als Evert een telefoontje pleegt met Volvo Penta Benelux en Middelzee motoren, wordt er direct aktie ondernomen. Volvo spruitstuk lek 7Een dag later staat de servicebus van Middelzee motoren in Volendam, waar de Meander was gestrand en begon Peter te sleutelen. Een paar uren later lag de hele motor uitelkaar en werd de oorzaak van het verdwenen koelvloeistof gezocht. Een paar dagen later was Peter er weer en monteerde vakkundig de nieuwe kopakking en andere onderdelen. Na een lange dag sleutelen liep de motor weer als een zonnetje. Aansluitend kregen de beide machines een verwentbeurtje...

Dank aan Volvo Penta Benelux voor de sponsoring van de materialen. Deze twee knapen lusten wel een slokje... 50 liter olie, 70 liter koelvloeistof, 40 liter transmissieolie, 10 filters, impellers, riemen, anodes... ga maar door! Superveel dank www.volvopenta.com en www.middelzee.nl voor de sponsoring en hulp.

olie-1Volvo spruitstuk lek 6