• Jubileumboek is uit!

Als zoenenjpgHet is zo ver, het prachtige jubileumboek ter gelegenheid van twaalf en een half jaar vaarwens dat Evert de afgelopen winter schreef, is uit. Het is een heerlijk 'koffietafelboek' vol prachtige verhalen, anekdotes en voorvallen tijdens het ontstaan van Stichting Vaarwens. Een echte aanrader en je steunt de stichting ermee bij de aanschaf. Klik op het boek om het te bestellen.

Screenshot maart 2019De onlangs verschenen nieuwsbrief is beschikbaar. In de nieuwsbrief worden de meest actuele ontwikkelingen gemeld. U kunt zich inschrijven voor de regelmatig verschijnende nieuwsbrief door een verzoek in te dienen via een aanvraagpagina. Klik op de foto om naar de aanmeldpagina te gaan.
  • Evert en Inge ontvingen een lintje

In 2019 werden Evert en Inge de Lintjesregen 57dag voor Koningsdag tijdens de lintjesregen Koninklijk onderscheiden door de Burgemeester van Amsterdam (Femke Halsema). Met gepaste trots onving het 'Stel' de onderscheiding, en ook wij zijn er als stichting bijzonder trots op. Gefeliciteerd Evert en Inge!
  • MS Vaarwens vaart voorlopig vanuit Amsterdam Marina

Adam Marina platteg 2 De MS Vaarwens is uitgeweken naar de Amsterdam Marina en maakt tot 1 juni van daaruit haar vaardagen. Kijk altijd op 'Ligplaatsen schepen' in de zijbalk om de huidige aktuele locatie met plattegrond te vinden.

Maart 2016: Gesponsorde oprijbrug in gebruik.

Een lang gekoesterde wens is vervuld:

Om patiënten via het achterschip aan boord te krijgen bedacht Evert een constructie in de vorm van een aantal dikke houten platen die met aluminium verstevigd waren. De rolstoelen werden door de jaren heen steeds zwaarder en breder, waarop hij steeds zijn constructie moets aanpassen. Daarbij moest het ook in spiegelbeeld gebruikt kunnen worden om de gasten zowel van stuurboord als bakboord in te kunnen schepen. De platen werden eigenlijk te zwaar en te onhandelbaar om ze een aantal keren daags er op- en af te schroeven. Er moest iets definitiefs komen. De oplossing lag in de invouwbare oprijbrug die Evert samen met constructeur/lasser Emile Brouwer heeft ontworpen. Ook Klemens Key (eigenaar van de Raderstoomboot Majesteit te Rotterdam) heeft hieraan zijn steentje bijgedragen.

Na een zachte winter is de Meander in maart verkast naar de Amsterdam Marina. Daar heeft Evert de nieuwe invouwbare oprijbrug gemonteerd en afgeregeld. Er kan ruim 500 kg overheen en hij hoeft niet meer met zware platen te sjouwen. We zijn er superblij mee.

Met dank aan de Stichting Mont Ventoux, Emile Brouwer en Klemens Key van Raderstoomboot Majesteit voor de sponsoring en inzet.

2016 nieuwe oprijbrug 42016 nieuwe oprijbrug 6