We hebben in 2014 gevaren op:

Vaardag 291 op 29-09-2014

Ies is een dag ontzorgd.291 Ies Dierx 037

Ies en zijn vrouw zijn enkele jaren geleden samen een nieuw leven begonnen, maar ze vallen niet in de prijzen... Na het verliezen van één van hun naaste familieleden, krijgt Ies enkele maanden geleden spier uitval en andere vreemde symptomen. Onderzoek wijst uit dat Ies aan de zeldzame spierziekte SCA (spino cerebellaire ataxieën) lijdt. Het zijn een groep erfelijke ziekten, waarbij cellen in de kleine hersenen doodgaan. Dit leidt tot coördinatiestoornissen van armen en benen, maar ook problemen met praten, slikken en bewegen van de ogen. Er zijn tot nu toe al 17 soorten SCA ontdekt... Ies is er één van. Er is geen genezing mogelijk en hij gaat momenteel hard achteruit... Vandaag vergat hij dat af en toe even!!
Vaarwel en tot ziens mooi mens!!

Auteur Vaarwens.

Marina Monnickendam voor de gastvrijheid.
Havendienst Volendam voor de gastvrijheid.
Bakker Gutter voor de catering.
Thijs en Liliane voor de ontvangst op de vuurtoren.

Best Evert en Jan,
We hebben enorm genoten van deze onvergetelijke dag! Ies had het er al weken over dat hij zou gaan varen. Je praat er samen over en kijkt er naar uit. Bijna niet in woorden uit te drukken hoe mooi en bijzonder deze dag is geweest. Zo'n warm onthaal van jullie. Op de terugweg naar huis waren we allemaal stil, ieder in zijn eigen gedachten. We hebben de prachtige foto's bekeken op de site. Dank jullie, het was mooi. Een dag met een lach en een traan.

Veel groetjes Ies en Marrie en natuurlijk onze vrienden.

Ies Dierx 013
Ies Dierx 014