We hebben in 2014 gevaren op:

Vaardag 290 op 12-09-2014

Nog éénmaal verjaardag vieren met je naasten...290 Dhr. Rossen 026

Het is 12 September, de geboortedag van Dhr. van Rossen. Vandaag wordt hij 95 jaar en dat wil hij graag vieren op de Meander V. Dhr. van Rossen verblijft in een hospice en hij gaat stapje voor stapje achteruit, maar vandaag werd er niet geslapen, gerust of gedommeld, maar gevaren, genoten en gevierd. Samen met broer, zus, schoonzus, dochter en nicht, arriveert het gezelschap in Monnickendam. Direct wordt Dhr. van Rossen beschoten... door camera's! Er is een fotograaf van het Noord Hollands dagblad en een reporter aan boord en Evert schiet ook plaatjes... Aan boord aangekomen is er de fantastisch lekkere taart die we hebben gekregen van bakker Gutter. Er staat met grote letters '95' op... een respectabele leeftijd!! Na de koffie gaan we varen en iedereen geniet met volle teugen, terwijl de zorgen vandaag aan wal blijven.
Het was een superdag! Binnenkort ook te lezen in de krant...

Gegroet lieve mensen... veel sterkte de komende tijd.
Auteur Vaarwens.

Marina Monnickendam voor de gastvrijheid.
Havendienst Volendam voor de gastvrijheid.
Bakker Gutter voor de catering.
Vaarvrijwilliger Ellie Meijn

Het verhaal van broer Wil:

Vaarverslag 12-9-2014

"Op 12 september 2014 werd mijn broer Rein Rossen 95 jaar oud. Hij verblijft in het hospice Midden Beemster. Enige dagen voor die tijd ontvingen wij via zijn dochter An, een uitnodiging om een dagje met hem en 5 familieleden te gaan varen op het IJsselmeer. Wij beloofden mee te gaan maar waren wel septisch want ja wat kon het zijn, waarschijnlijk een oude boot en verder niets te beleven. Om 10.15 uur waren wij in de jachthaven te Monnickendam. Daar troffen wij 2 dames aan met een rolstoel die broer Rein naar de boot brachten. De naam van de boot was de "Meander V". Een van de dames was Inge, de echtgenote van schipper Evert en samen met vrijwilligster Elly liepen we naar de boot. Ik heb zelden een mooier schip gezien en zulke prachtige mensen ontmoet. Evert bracht ons naar Marken, waar naar zijn zeggen de Chinezen komen om hun eigen rommel terug te kopen. Vervolgens langs de vuurtoren en verder over het Markermeer. Wij hebben genoten van de verhalen van Evert en de verzorging van Inge en Elly. Zelfs Inge hielp nog, toen Rein moest plassen met de fles. Grote grote klassen mensen. Helaas wilde Rein wegens vermoeidheid op een gegeven moment naar huis, zodat Evert de beslissing nam terug te varen naar zijn ligplaats in Monnickendam. Wij waren mee gegaan voor broer Rein maar uiteindelijk bleek het een prachtige dag voor ons allen te zijn geweest. Wij hebben nog even rustig na afloop met Rein zitten praten en hij heeft erg genoten van die dag. Evert, Inge en jullie vrijwilligster Elly, nogmaals hartelijk dank voor wat jullie voor ons en broer Rein hebben gedaan, het was onvergetelijk.
Nog even dit... wij schamen diep ons voor onze negatieve gedachten aan het begin van de dag!"
Met vriendelijke groeten Wil Rossen.

Dhr. Rossen 014
Dhr. Rossen 017