We hebben in 2015 gevaren op:

Vaarwens 333 op 25-06-2015

Henk viert zijn verjaardag aan boord...333 Henk Rijskamp 3

Henk wordt in de herfst van zijn leven getroffen door slokdarmkanker dat zich helemaal heeft uitgezaaid. In eerste instantie was Henk erg slecht en wilde de familie hem heimelijk op zijn 70ste verjaardag ontvoeren met de ambulance naar de Meander V voor een vaardag. Henk knapte echter een beetje op en gaf aan dat hij - welke verrassing dan ook - niet met de ambu wilde ondergaan. Vandaag was hij sterk genoeg om samen met zijn vrouw en twee lieftallige dochters met de auto vanuit Leiderdorp naar Monnickendam te rijden, waar hem de vaarverrassing te wachten stond. Dochter Petra heeft een taartenmakerij en zij bracht de mooiste taart mee die we dit jaar mochten ontvangen, compleet met het logo van Stichting Vaarwens er op. Eenmaal aan boord, bleek dat Henk de hele reis erg ziek geweest was, maar de sfeer aan boord haalt hem uit zijn gevoel en hij begint langzaam te genieten. Een stukje taart blijft er in en dan gaan de trossen los. Henk is - net als Evert - instrumentmaker en de twee delen naar hartenlust. Volendam, foto, varen, vuurtoren, vergeten... het was er allemaal voor Henk. Het bleek net genoeg voor Henk om aan te kunnen en vermoeid maar voldaan gaat hij huiswaarts met een kleine glimlach op zijn gezicht!

Vaarwel Henk en sterkte lieve familie.
Auteur Vaarwens

Marina Monnickendam voor de gastvrijheid.
Havendienst Volendam voor de gastvrijheid.
Foto de Boer voor de gratis foto.
Thijs en Liliane voor de gastvrijheid op de vuurtoren.
Bakker Gutter voor de catering.
Slager Dirk Spronk voor de catering.
Vaarvrijwilligster Alice voor de hulp
...en alle sponsors die dit mogelijk hebben gemaakt!

Henk Rijskamp 1
Henk Rijskamp 10