We hebben in 2015 gevaren op:

Vaarwens 351 op 17-08-2015

Regen buiten, maar de zon schijnt binnen...351 Ron Martens. 59

Ron treft een wreed lot. Een dwarslaesie, ziekte van Cushing, PSMA en nu ALS... teisteren zijn lichaam en tijdens zijn vaarwens regent het pijpenstelen... de hele dag!! Als Evert bij de auto aankomt op de Marina Monnickendam, treft hij een goedlachse man, die zin aan zijn uitje heeft. Hij verblijft in een verzorgingshuis en is blij dat hij er - samen met zijn echtgenote en kinderen - even uit kan. Onder de paraplu naar de Meander V en direct via de rolstoellift naar de stuurhut, waar Evert een podium gemaakt heeft waar Ron met rolstoel en al comfortabel achter de stuurstand kan zitten. Twee gezellige zoons, zijn dochter en zijn echtgenote schuiven aan op de bank in de stuurhut. Vrijwilligster Karen, koffie, koek, gezelligheid, verhalen, praten en afleiding... Ron geniet met volle teugen en ervaart een dag 'vergetelheid' op de Meander V. Iedereen geniet mee... In mooie golven naar de vuurtoren van Marken, waar de Meander V aan lagerwal lekker wiegt tegen de dukdalven, terwijl de familie de toren beklimt en zich vergaapt aan de prachtige woonomgeving van Thijs en Liliane, de vuurtorenbewoners. Ron blijft alleen aan boord en mijmert over vroegere zeereizen als de Meander V slingert aan de palen... Even niet denken aan...! Het is deze dag niet droog geworden, maar dat mocht Ron niet deren...

Hou je haaks Ron en je mooie gezin...!
Auteur Vaarwens

Marina Monnickendam voor de gastvrijheid.
Havendienst Volendam voor de gastvrijheid.
Bakker Gutter voor de catering.
Slagerij Dirk Spronk voor de catering.
Thijs en Liliane Spijker voor de gastvrijheid op de vuurtoren.
Vaarvrijwilligster Karen ... en alle sponsors die dit mogelijk hebben gemaakt

Ron Martens. 1
Ron Martens. 19