We hebben in 2015 gevaren op:

Vaarwens 352 op 21-08-2015

Verliezen van de kanker in plaats van de kogel...352 Ko Stoelman 059

Ko is oorlogsveteraan... Tijdens aanvallen in onze oorlogen was hij degene die - quasi onschendbaar - voorop liep in het peloton! Angst had hij niet, wel moed! Mede aan hem en vele anderen hebben we onze vrijheid te danken. Nu wordt Ko beroofd van zijn vrijheid, want hij heeft zijn strijd verloren tegen de kanker. Ko is een einzelgänger. Hij roeide regelmatig met zijn kano langs de kust en liet zich onder grote hilariteit schutten in de zeesluizen van IJmuiden tussen de zeereuzen... Ko was dol op het water, het gaf hem vrijheid, weidsheid en ruimte voor zijn gedachtegang. Nu ligt hij in een hospice, want hij heeft verloren. De kanker is voor hem dodelijker dan de kogels waarmee hij in de oorlog bestookt werd. Nog één keer varen... nog één keer genieten... nog één keer het water onder je door voelen glijden... Helaas is het vandaag geen kano, maar de Meander V die hem veilig en geborgen over onze vrije wateren brengt. Langzaam komen de verhalen van vroeger tijden... Hier ligt een levend geschiedenisboek op de brancard! Jammer dat het leven niet eeuwig is.

Vaarwel Ko, moedige strijder!!
Auteur Vaarwens.

Stichting Ambulance Wens Nederland voor het vervoer en verpleging.
Marina Monnickendam voor de gastvrijheid.
Havendienst Volendam voor de gastvrijheid.
Bakker Gutter voor de catering.
Slagerij Dirk Spronk voor de catering.
Thijs en Liliane Spijker voor de gastvrijheid op de vuurtoren.
Vaarvrijwilligers Martijn en Mildred ... en alle sponsors die dit mogelijk hebben gemaakt

Lees ook het artikel in de Libelle

Ko Stoelman 009
Ko Stoelman 010