We hebben in 2015 gevaren op:

Vaarwens 360 op 18-09-2015

Genieten met man, kinderen en kleinkinderen...360 Wil van Meegen 4

Wil is de zus van Jan ( vaarwens 359 van eergisteren). Ze werden beiden op bijna dezelfde datum in verschillende ziekenhuizen gediagnosticeerd met ALS. Jan genoot eergisteren, vandaag genoot Wil, en niet met mate!!
Er komt een goedlachse vrouw uit de auto bij aankomst op de Marina Monnickendam als Evert de familie verwelkomt. Er is een zonnetje en voor het eerst is het even een tijdje droog. Wil lacht als Evert de eerste grap uithaalt en opgetogen rijdt het gezelschap naar de Meander V. Daar staan vaarvrijwilligers Joke en Hiepke klaar met koffie en koek. Evert vertelt over de Meander V en dan gaan de trossen los. De mannen verbazen zich bij Evert achter de stuurstand en op het achterdek wordt niet minder genoten. Er staat nog steeds een straffe wind, maar de temperatuur is goed en de wereld ziet er een stuk minder grijs uit dan de afgelopen dagen. Wil wil graag met haar gezinnetje op de foto en dat gebeurt. Na de lunch gaat het hele gezelschap naar foto de Boer. Met name de kleintjes zijn ontroerend schattig in een klein Volendammer pakje. Wil geniet en lacht constant... Als ze de foto ziet, breekt ze even... Ze houdt van haar gezin, maar beseft haar voorland maar even al te goed... We gaan weer varen... Thijs en Liliane wachten ons al op bij de voet van de vuurtoren. Wim is liefhebber van oude motoren en verheugd zich op de beklimming van de vuurtoren.
Daarna krijgt hij het roer in handen van de Meander V en brengt het schip veilig terug naar Monnickendam. Wat wil je... Wim heeft bijna alle Europese wegen bereden als vrachtwagenchauffeur...
Evert, Joke en Hiepke nemen emotioneel afscheid van Wil en haar naasten en allen hebben gemengde gevoelens... Deze dag neemt niemand Wil echter meer af!!

Sterkte Wil, Wim en kinderen.
Auteur Vaarwens

Marina Monnickendam voor de gastvrijheid.
Havendienst Volendam voor de gastvrijheid.
Foto de Boer Volendam voor de gratis foto.
Thijs en Liliane voor de gastvrijheid op de vuurtoren.
Bakker Gutter voor de catering.
Slagerij Dirk Spronk voor de catering.
Vaarvrijwilligers Joke en Hiepke
Alle sponsors die dit mogelijk hebben gemaakt.

Wil van Meegen 1
Wil van Meegen 12