We hebben in 2015 gevaren op:

Vaarwens 361 op 23-09-2015

Een rollercoaster van emoties...361 Melanie Peeters 5

Zeventien jaren jong en getroffen door de sluipmoordenaar genaamd 'Kanker' komt een prachtige jongedame aan boord van de Meander V. De Stichting Ambulance Wens Nederland brengt haar veilig na een ruim twee uren durende rit aan boord van de Meander V. Iedereen staat op scherp. Vader, moeder, zusje, oma, verpleegster, alles is er op gericht dat onze gaste niets te kort komt. Na veel buien, wind en regen is het water vandaag eindelijk rimpelloos en het zonnetje schijnt uitbundig. Evert en vaarvrijwilliger Danny ontvangen het gezelschap met koffie, thee en koekjes. Er wordt gelachen, er wordt gehuild, er wordt gedeeld maar er wordt ook genoten!! Lui en langzaam glijdt het water onder de Meander door en onze Schepper verrast ons met prachtige panorama's. Iedereen komt even los uit de dagelijkse zorg en deelt dit mooie moment met onze lieve meid, die ademloos op de brancard ligt te genieten van het varen. Haar mooie ogen fonkelen in het zonlicht, terwijl haar lichaam moegestreden rust vindt op de brancard. Volendam...! "Wil je met z'n allen op de foto in kostuum?" vraagt Evert.
Ze glimlacht al bij de gedachte... "Jaaaaaa... leuk, met z'n allen op de foto!" giechelt ze en Evert bespeurt een opgewonden blik in haar ogen. Even later begint de verkleedpartij. Het gaat moeizaam, maar ze heeft al haar energie er voor over om dit te kunnen. Oma is helemaal in haar sas...! "Wat prachtig dat jullie dit allemaal voor ons doen!" fluistert ze Evert emotioneel in zijn oor. We gaan varen, we gaan naar de vuurtoren... Sterke mannen tillen haar in een stoel van boord en nemen haar mee naar de prachtige tuin van Thijs en Liliane. De rest gaat naar boven en geniet van het uitzicht. "Er komt een dikke bui aan!" wordt er geroepen, en haastig brengen we onze schat weer aan boord, waarna de thuisreis begint.
Bij aankomst in Monnickendam is het weer droog en we nemen liefdevol afscheid van een familie die zich momenteel in een emotionele rollercoaster bevind.

Veel sterkte en liefs lieve schat en familie!
Auteur Vaarwens.

Marina Monnickendam voor de gastvrijheid.
Havendienst Volendam voor de gastvrijheid.
Foto de Boer Volendam voor de gratis foto.
Thijs en Liliane van de vuurtoren van Marken dank voor de gastvrijheid.
Bakker Gutter voor de catering.
Slagerij Dirk Spronk voor de catering.
Vaarvrijwilliger Danny voor je inzet.
Alle sponsors die dit mogelijk hebben gemaakt.

Melanie Peeters 1
Melanie Peeters 10