We hebben in 2015 gevaren op:

Vaarwens 362 op 25-09-2015

Henk krijgt geen genoeg van varen...362 Henk Franken 199

Vrijdagmorgen 29-9-2015 komt de Stichting Ambulance Wens Nederland de haven van Monnickendam op rijden. Er is nauwelijks wind en de zon schijnt uitbundig na de verregende dag van gisteren. De ambulance gaat open en daar ligt een goedgemutste man, klaar om in te schepen. Henk voelde zich gisteren nog erg slecht en de dokter vroeg zich af of het wel verstandig was om te gaan varen. Henk kreeg medicatie en vandaag is hij er klaar voor. Samen met zijn geliefde vrouw Ria en twee zeer dierbare naasten wordt Henk op de Meander V geïnstalleerd. Hij geniet van iedere seconde en laaft zich aan alles wat hem ten deel valt.
"Och heden... wat hangt hier een ontzettend goede atmosfeer op deze boot!" slist Ria tegen haar vriendin. Meteen voelt iedereen zich thuis terwijl koffie en koek rond gaan. Henk zijn vrienden komen aan boord om iedereen een mooie dag te wensen en overhandigen een klein persentje aan het echtpaar. Henk pakt het uit... Ria schiet vol!! Een dierbare herinnering op een foto in een hartenlijstje blijkt een groot geschenk. Emotionele momenten... ze mogen er zijn! We gaan varen, foto maken, vergeten en vertroetelen. Met name dat laatste wordt deze dag ( mede door de zorg en de liefde van de SAW en vaarvrijwilligster Karen) hoog in het vaandel gehouden. Het was een superdag met een superclub supermensen die met z'n allen Henk en Ria een heerlijke dag vergetelheid hebben kunnen en mogen geven. We nemen emotioneel afscheid, met het besef dat Henk zijn voorland er niet rooskleurig uitziet...

Sterkte lieve mensen,
Auteur Vaarwens

Marina Monnickendam voor de gastvrijheid.
Havendienst Volendam voor de gastvrijheid.
Stichting Ambulance Wens Nederland voor het vervoer.
Foto de Boer Volendam voor de gratis foto.
Bakker Gutter voor de catering.
Slagerij Dirk Spronk voor de catering.
Vaarvrijwilligster Karen voor je inzet.
Alle sponsors die dit mogelijk hebben gemaakt.

Bericht van Ria:

Het is vrijdag 25 september 2015, we gaan vandaag varen met stichting vaarwens. Al 2 weken kijken Henk en Ria er naar uit. Maar o wat een schrik, het dreigt toch even mis te gaan, maar met behulp van de huisarts en Jolanda van het team krijgen we Henk pijn vrij. Om 9 uur staat de ambulance voor en komen Harrie en Jolanda binnen met Mario de mascotte. Het was al meteen heel erg eigen.Vanaf dat moment was het genieten af en toe een traantje wegpinken en lachen.. En ja hoor we gaan op weg naar Monnickendam waar de Meander ligt afgemeerd. Henk word prinsheerlijk geïnstalleerd zodat hij lekker alles kan zien. Het Team bestaat deze dag uit de kapitein Evert de fotografen ...o je even de naam kwijt maar een vreselijke lieverd, Harrie en Jolanda. De trossen gaan los en we zijn onderweg. Vanaf dat moment was het genieten af en toe een traantje wegpinken en lachen.. In Volendam zijn we van boord gegaan en hebben een foto laten maken. Echter niet voordat we heerlijk hebben geluncht. Ik kan nog wel uren doorgaan, uit heel mijn hart zeg ik dank je wel voor deze geweldige dag die jullie voor Henk mogelijk hebben gemaakt. Het staat in ons hart gegriefd. Een hele dikke knuffel.
En dank ook namens Henk xxxxxxxxx

Henk Franken 011
Henk Franken 016