We hebben in 2015 gevaren op:

Vaarwens 363 op 28-09-2015

Mandy laaft zich aan het water...363 Amanda Mosch 039

Mandy wordt in de herfst van haar leven getroffen door PSMA. Toch geeft ze het niet op en wil uit het leven halen wat er in zit, hoe kort het ook nog mag zijn... Vandaag deed ze dat met haar petekinderen en vrienden die allemaal met veel liefde en zorg om haar heen staan...
Er komt een goedgemutste mooi grijze dame aan op de Marina Monnickendam. Een brede glimlach begroet Evert op de parkeerplaats en ook haar naasten hebben er veel zin in. Het is een mooie septemberherfstdag en een betere dag konden we niet kiezen. Eenmaal aan boord blijkt Mandy (87 jaren jong) zich goed te hebben ingelezen via het internet en inmiddels goed op de hoogte is van het reilen en zeilen van de Meander V. Evert vertelt, Mandy en haar naasten genieten met volle teugen bij een heerlijk kopje koffie en koek, verzorgd door vrijwilligster Ellie. De trossen gaan los... we gaan varen... we gaan de vrijheid voelen... we gaan genieten... we gaan kletsen... kijken... en constant beseffen hoe mooi het op het water is! Volendam, lunch, foto maken, passagieren op de dijk... en vergeten!!
Heerlijk, Mandy vergeet haar lot en leeft in het nu met haar geliefden om zich heen, veilig en geborgen op de Meander V.
Vaarvrijwilliger Jan Brand zit aan het roer, Evert fotografeert en vertelt, de dag vliegt!
Dan zijn we zomaar weer in de haven van Monnickendam.
Mandy gaat naar huis met één van Evert's boeken, een hoofd vol herinneringen en een ervaring rijker!

Dag lieve Mandy... hou je haaks!
Auteur Vaarwens.

Marina Monnickendam voor de gastvrijheid.
Havendienst Volendam voor de gastvrijheid.
Foto de Boer Volendam voor de gratis foto.
Thijs Spijker voor de foto's vanaf de vuurtoren.
Bakker Gutter voor de catering.
Slagerij Dirk Spronk voor de catering.
Vaarvrijwilligers Jan Brand en Ellie Meijn voor jullie inzet.
Alle sponsors die dit mogelijk hebben gemaakt.

Amanda Mosch 003
Amanda Mosch 009