We hebben in 2016 gevaren op:

Vaarwens 395 op 20-5-2016

Ron wordt een volle dag ontzorgd...395 Ron 023

Ron trof een wreed lot. Een dwarslaesie, ziekte van Cushing, PSMA en nu ALS... teisteren zijn lichaam. Ron verblijft inmiddels in een verzorgingshuis en brengt de tijd met schilderen. De resultaten zijn niet onverdienstelijk, maar zelf cijfert hij zich een beetje weg. Jammer... Ron zou een keertje moeten exposeren... Een dag varen is voor hem een welkome afleiding, want het verloop van Ron's ziektes is onvoorspelbaar. Daarop wachten biedt geen soelaas en hij leeft het leven zoals het is. Vandaag is zo'n dag dat hij even vergeet en geniet van alles om hem heen.
klokslag 10.30 uur komt de rolstoeltaxi aan op de KNZ&RV te Muiden. Het is bewolkt en het miezert een beetje... "Ik heb zon besteld hoor!" roept Evert als Ron uit de rolstoeltaxi komt met zijn zware elektrische rolstoel. Eenmaal aan boord, wil Ron graag naar binnen. Vaarvrijwilligers Kees en Evert helpen hem in de gewone rolstoel van de Meander V en even later gaat hij met de lift omhoog de stuurhut in. Daar heeft Evert een 'podium' gebouwd waar Ron op kan staan, zodat hij alles goed kan overzien. Vaarvrijwilligster Monique schenkt koffie en er is koek. De trossen gaan los en er is zoveel te zien op het water, dat Ron de koffie haast koud laat worden. Evert heeft min of meer een dagje vrij want vaarvrijwilliger Kees stuurt de Meander V gedegen haar route en Monique zorgt voor de catering, terwijl Evert ontspannen kletst met Ron en zijn naasten. Na Monique haar voortreffelijke lunch in de Amsterdam Marina komt de zon af en toe ook om het hoekje kijken en een mooie tocht leidt ons over het Buiten IJ terug naar Muiden. De rolstoeltaxi is er al!! Dan nemen we snel afscheid en wensen Ron en zijn naasten veel sterkte de komende tijd.
Het was een mooie dag.
Auteur Vaarwens.

KNZ&RV te Muiden voor de gastvrijheid.
Amsterdam Marina voor de gastvrijheid.
Vaarvrijwilligers Monique en Kees voor jullie inzet.
Oranjesluizen Amsterdam voor de vlotte bediening.
Alle sponsors die dit mogelijk hebben gemaakt.

-Ron-006
-Ron-010
-Ron-011
-Ron-013
-Ron-014
-Ron-017
-Ron-023
-Ron-026
-Ron-028
-Ron-031
-Ron-034
-Ron-035
-Ron-036

Hieronder het verslag van Ron zijn zoon Jourdain

Vandaag zijn we samen met mijn door ALS geteisterde vader Ronnie, moeder Antonia en vriendin Karin voor de tweede keer meegevaren op de Meander V. En wederom was het een fantastische ervaring waar me met z’n allen van hebben genoten.
Dit keer zijn we opgestapt in Muiden. Van een afstand kon je de Meander V al aan de kade zien liggen. Binnen waren Evert, Monique en Kees de vaardag al aan het voorbereiden. Stuk voor stuk leuke en gezellige mensen waar je mee kan lachen en die met mooie verhalen vertellen.395 Ron 028
Via Pampus voeren we richting het IJ langs het Java-eiland, het REM-eiland naar Amsterdam Marina. Onderweg vertelden Evert en Kees enthousiast over hun ervaringen op het water. Hele aanstekelijke verhalen, waarvan je zelf ook de neiging krijgt om te gaan varen. Ondertussen werden we voortreffelijk verzorgd door Monique en aten we lekkere broodjes in de haven van Amsterdam Marina.
Na de lunch voeren we langs een aantal prachtige woonarken richting Nieuwerdam, een dorpachtig stukje van Amsterdam. Van hieruit ging de vaart verder naar Durgerdam om vervolgens rond halfvier weer terug te keren in de haven van Muiden.

Wij hebben er van genoten en willen jullie heel hartelijk danken voor deze vaardag!

Jourdain.