We hebben in 2016 gevaren op:

Vaarwens 393 op 18-5-2016

Een 'Vorstelijke' vaardag...393 Pascal 047

Na een koude en stormachtige eerste Pinksterdag neemt de wind vandaag een rustdag. Mag ook wel! Pascal en zijn gezinnetje gaat varen. Hij lijdt aan ALS en bijna alles is hem ontnomen behalve zijn glimlach. Het is druk bij de KNZ&RV in Muiden. De Drakenklasse heeft een zeilwedstrijd, Prinses Beatrix gaat varen en de Meander V ligt voor de sociëteit klaar voor de vaardag met een enorme politieboot langszij. Pascal en Stephanie haasten zich al vroeg om een glimp van onze Prinses op te vangen, maar voordat een ALS patiënt helemaal klaar in de auto zit, gaat er veel tijd verstreken. Klokslag 10 uur vaart de Groene draak weg tijdens de zoveelste regenbui van de afgelopen dagen. Een kwartiertje later arriveert Pascal op de haven van Muiden...
We gaan aan boord. Varen, kletsen, keuvelen , genieten, bootjes, verhalen, vergezichten, weidsheid... Pascal geniet met zijn lieve vrouw en kinderen. Ze hebben het nodig! Stephanie is amper genezen van lymfklierkanker, als Pascal al op 48 jarige leeftijd wordt getroffen door de ALS... Het gezinnetje doorstaat zware tijden. Een dag als dit is een welkome afleiding. Vaarvrijwilligers en echtpaar Hans en Bea varen, cateren, fotograferen, verzorgen en kletsen met de kinderen, terwijl Evert met Pascal de dingen van het leven deelt.... Het is een geweldige dag, want iedereen geniet. Stephanie vaart door haar geboortestad Amsterdam en geniet, de kinderen stuiteren enthousiast rond en Pascal heeft het naar de zin in de kuip.
Op de terugreis varen we een stukje vol gas over het IJmeer. De Meander moet haar turbo's even schoonblazen want ze begint te roken en het losgebroken geweld brengt een glimlach van oor tot oor teweeg bij Pascal. In de verte doemt de Groene Draak onder vol tuig op. De Prinses heeft er kennelijk ook schik in want ze stuurt haar schip hoog aan de wind met flinke snelheid door de golven langs de Meander V. Oh... spektakel! Wat geniet iedereen hiervan!
Moe maar voldaan arriveren we aan het einde van de dag weer aan bij de 'Koninklijke'.
Pascal en zijn gezinnetje heeft een volle dag genoten met een grote "G"... Kijk... daar doen we het voor!
Auteur Vaarwens.
KNZ&RV te Muiden en Amsterdam Marina voor het beschikbaar stellen van de faciliteiten
Vaarvrijwilligers Bea en Hans
Oranjesluizen voor de vlotte bediening
en alle sponsoren die dit mogelijk hebben gemaakt.

Pascal 003
Pascal 007