We hebben in 2017 gevaren op:

Vaarwens 474 op 12-5-2017

Nog één keer varen met je naasten:474 Mieke 001

Het is druk! Weer een dubbele vaarwens op één dag. Gelukkig willen vrijwilligers Marc en Annemieke vandaag één van de vaarwensen over nemen met hun schip de Arlinde, waarvoor heel veel dank! De familie stelde het op prijs om geen persoonlijke foto's te plaatsen, waarvoor we uiteraard begrip hebben. Het verslag van schipper Marc: Het regent wanneer we onze gaste van vandaag ophalen, vergezeld door haar dochter en een vriendin.

Mieke is nog mobiel en stapt geheel zelfstandig aan boord. Al snel zien we de lucht echter steeds lichter worden. Ditmaal is er erg weinig wind en de Arlinde loopt door het water alsof ze op treinrails gaat. We maken een rondje door de haven van Monnickendam, waar het fraaie Hakvoort jacht nog ligt te pronken en er veel bruine vloot is aangemeerd. Rustig vervolgen we de vaart naar Marken en Volendam voor de lunch, waar we worden opgevangen door Havenmeester Wijnand. Onze gaste is dol op vis en Annemieke haalt snel heerlijke IJsselmeer paling en zalm die duidelijk erg goed in de smaak vallen. Na een kort overleg over de dagindeling en eventuele vermoeidheid besluiten we verder te varen naar het Paard van Marken, terwijl onze gasten onderweg om beurt het stuurwiel in handen nemen. Daar krijgen we een schip in het vizier waarvan we dachten dat het de "Groene Draeck" is, en volgas proberen we haar in te halen, maar Evert kon ons (via telefoon) melden dat die niet was uitgevaren.

Tijdens de terugtocht jaagt er nog een mooie bui over het water, wat samen met de zon een prachtig schouwspel geeft. De dames hebben de mooie dag in het zonnetje afgesloten op het terras van het lokale restaurant. Ondanks de aanvankelijke regen was het een prachtige dag. Sterkte Mieke Auteur vaarwens.

Met dank aan: Jachthaven Waterland voor de medewerking
Haven Volendam voor de gastvrijheid
Vaarvrijwilligers Marc en Annemieke Siedenburg die met hun schip Arlinde de vaarwens vervulden

-Mieke-001