Vaarwens 911 op 18-08-2021

Gezelligheid en lekker eten…911 Els 10

Een verslag van boots Danny:

Houdt enorm van lekker eten en gezelligheid!”, dit was de toevoeging bij de aanmelding van Els Lenssen uit Haarlem. Hoe gemotiveerder kan je als vrijwilliger zijn als je dit leest. Met veel nieuwsgierigheid naar Els, zijn dagschipper Yoni en ondergetekende afgereisd naar de Marina in Amsterdam om het Vaarwens schip gereed te maken.
Iets na tienen kwamen onze “gezellige” collega’s van Ambulance wens met Els aangereden, samen met de kleinkinderen Boaz en Ruby gevolgd door dochter Maaike met haar eigen auto.

Lachend uit ambulance wijst Els naar het cruiseschip Pacific Princess in het nabij gelegen onderhoudsdock.
“Hebben jullie die voor mij geregeld?” was haar opmerking. Ze had direct iedereen aan het lachen en de toon was gezet. Eenmaal aan boord verteld schipper Yoni de procedures, delen we onze Corona protecties en besluiten we een rondje Amsterdam en Durgerdam te gaan varen. Els heeft nog een extra wens en wil dan graag ook nog een blik werpen op de Houtmanskade waar ze in haar vroegere jaren heeft gewoond.

Een ontvangst met koffie en het lekker eten, we beginnen met chocolade soesjes en mini stroopwafels. Een mooie dag is begonnen.
Els en Maaike vertellen over de ziekte van Els. Els heeft afscheid moeten nemen van Adje, haar dierbare hond en ze heeft een periode bij haar dochter Maaike gewoond. Nu verblijft nu op haar allerlaatste adres, het Hospice in Haarlem.

Mooie momenten wisselen we deze ochtend af met een lach en een traan over dit verloop en… smullend van de lekker dropjes en veel flesjes water.
Voor de lekkere lunch is het anker uitgegooid voor de haven van Durgerdam. We kunnen met zijn allen genieten van de wijze hoe Els gezellig mee kan eten. Tijdens de lunch heeft kleindochter Ruby veel leergierige vragen. Een hoopvolle vraag; “Worden jullie gasten ook wel eens beter na een vaardag?”
Sorry Ruby, het antwoord is nee, maar met jullie aanwezigheid en onze passie kunnen we oma nog wel een mooie herinnering en wat extra energie geven…

Tijdens de terugweg blijft de sfeer goed, genieten we van het uitzicht met lekkere tussendoortjes zoals pindarotsjes, verse grilworst en flesjes water voor Els . Rond de klok van vier uur zwaaien we naar de Ambulance die weer richting Haarlem vertrekt. Wát een mooie en gezellige dag hebben wij samen mogen beleven en hopelijk heeft het allemaal gesmaakt…
Vaarwel Els, behoud je humor en laat je nog verwennen met lekker eten.
Boots Danny

Dagschipper Yoni en boots Danny voor hun inzet
Stichting Ambulance Wens Nederland voor het vervoer
Amsterdam Marina / Jachthaven Groep voor het beschikbaar stellen van de ligplaats