Vaarwens 924 op 14-09-2021

Vrienden voor het leven…924 Marjan 10
-
Er komt een wens binnen van Ellen die een aanvraag doet voor haar hartsvriendin. Marjan (geb. 1951) is gevonden door de sluipmoordenaar en is opgegeven. Ooit had Ellen Stichting Vaarwens op de televisie gezien en dat is blijven hangen, maar nu haar vriendin de slechte tijding heeft gekregen en zij en haar man hebben besloten Marjan haar buddy te zijn, herinnerde ze zich de mooie opnames en besloot een wens aan te vragen voor Marjan en haar man.
-
De herinneringen gaan ver terug, want de mannen (Willem en Mischa) zijn - evenals hun vrouwen - Amsterdammers in hart en nieren en kennen elkaar al als vroegere buurjongens. Nu wonen ze in Zwanenburg en willen erg graag ‘hun’ stad en omgeving nog een keer zien om herinneringen aan vroeger tijden op te halen. Dagschipper David en boots Els gaan er voor zorgen.
-
Nadat de Vaarwens is klaargemaakt voor ontvangst, komt de auto aan op de haven met daarin het viertal. Marjan gaat na een hartelijk ontvangst is de rolstoel en dan aan boord voor een kopje koffie en een welkomstpraatje van de schipper. Het wordt mooi weer en er is weinig wind, waarop David voorstelt een retourtje Muiden te gaan doen. Daar heeft het gezelschap wel oren naar en dan gaan de trossen los.
-
Amsterdam schuift voorbij en het gezelschap verbaast zich over hoeveel de stad is veranderd door alles wat er is bijgebouwd. Na een vlotte schutting in de Oranjesluizen zetten we koers naar Muiden, waarbij de mannen beurtelings aan het roer gaan. Iedereen geniet, nu de ziekte even in Amsterdam achterbleef en de vrijheid, weidsheid en schoonheid van het water aan hun voorbij trekt. Na een rondje Pampus meren we aan in Muiden en lunchen in het zonnetje met het Muiderslot op de achtergrond.
-
Ook de terugreis is ontspannen en iedereen geniet, kletst en keuvelt, terwijl boots Els de inwendige mens verzorgt en mooie plaatjes schiet als herinnering aan deze dag. Als we weer zijn aangemeerd, nemen we hartelijk afscheid en Marja is moe van alle indrukken. Toch sluit het gezelschap de dag af met een bezoekje aan restaurant Loetje en wij ruimen het schip weer op om klaar te zijn voor de volgende wens.
Vaarwel lieve Marjan
Auteur Vaarwens

Marjan: † 4-40-2021
Dagschipper David en boots Els voor hun inzet