Vaarwens 1250 op 16-10-2023

Verjaardag op het water
1250 Nellie 10
Vandaag was onze vaargast Nellie (58 jaar) maar werd op deze dag 59, dus dat was een extra bijzondere dag! Samen met haar broer Henk, Janna (zijn vrouw) en Inge, die Nellie 24 uur thuiszorg verleent en die deze vaardag ook aangevraagd had.

Een verslag van boots Corien:

Om tien uur stonden Henk en Janna al op de boot met taart, slingers, vlaggetjes, wijn, bier en allemaal lekkernijen, en speciaal voor ons een doosje Vlaardingse koekjes, en voor Evert een speciaal vlaggetje. Wat een verwennerij!!!

Om half elf kwam de wensambulance met Nellie en Inge aan. Ze had zich prachtig opgetut voor deze spannende dag. Na de eerste koffie met gebak en soesjes, besloten we dat we lekker het open water opgingen richting Muiden, Het was een heerlijke dag met nauwelijks wind, en het zonnetje had er zin in. Om 11 uur gingen de trossen los richting de oranjesluizen, waar ze ons lekker meteen door lieten varen! Nellie praatte honderduit over haar werk samen met haar broer Henk bij het loodswezen, waar ze veel avonturen had beleefd, en als enige vrouw goed haar mannetje kon staan.

Aangekomen bij de Koninklijke in Muiden, stond de havenmeester al met veel enthousiasme ons op te wachten! Altijd een heerlijk plekje aan de aanmeldsteiger om te lunchen, met uitzicht op het Muiderslot.

Na de lunch was het weer tijd om richting de Marina haven te gaan, maar voor die tijd, nog even een rondje door de Haven van Durgerdam, waar Henk de boot ontspannen door heen vaarde. Nellie zat heerlijk op het buitenachterdekje een sigaretje te roken en genoot zichtbaar van alles om haar heen. Na toch nog een zijstapje richting zijkanaal K, Nieuwendam en het Veronica schip gemaakt te hebben, was het tijd om nu echt aan te meren. Nellie had genoten en liet niets merken dat ze toch wel vermoeid was, wij hebben genoten van al jouw verhalen,

Vaarwel Nellie
Auteur Vaarwens / Corien

Dagschipper Rochus en boots Corien voor hun inzet