Vaardagen 2008

Vaardag 034 op 28-07-2008

Op deze dag hebben we een gedenkwaardige vaardag gevaren met de Roel Krijthe.018 Fam Krijthe 15

Een dag voor met bekende mensen varen want Evert is ook geboren en getogen Eeldernaar. Het was een goed weerzien met de familie Krijthe.

Sterkte Roel
Auteur Vaarwens

Jachthaven Lauwersoog voor de ligplaats
Geale Postma voor de rondleiding
Visserijmuseum Zoutkamp voor de gastvrijheid

Het verslag van Roel:

Ook ik kreeg via Het Behouden Huys te horen dat er in juli voor kankerpatienten de mogelijkheid was om een dag op een schip van af Lauwersoog te gaan varen. Dus hebben we ons opgegeven voor 28 juli . De dag na mijn 63e verjaardag. Om 7.15 uur (in de morgen) stond de taxi voor de deur, want er moest eerst nog bestraald worden. Mijn mede passagiers , mijn vrouw,oudste broer , schoonzus en vier goede vrienden ( die mij in moeilijke tijden zeer tot steun waren) haalden me weer van het UMCG in Groningen en op naar Lauwersoog. Hier werden we opgewacht en zeer hartelijk ontvangen door Evert en Inge op hun prachtig schip `MEANDER`. En toen was er koffie en vertelde Evert over zijn schip en de geschiedenis er van. Na de koffie werden de motoren gestart en staken we van wal voor een tocht over het mooie Lauwersmeer naar Zoutkamp. Hier bezochten we het visserij museum en een palingrokerij waar we tevens wat zeebanket hebben genuttigd. En dan maar weer terug naar Lauwersoog.

Tijdens het varen werden we verwend met koffie , broodjes , drankjes en mocht deze oude Marineman ook nog een tijd aan het roer (of je in een Rolls Royce mag rijden).

Het was niet alleen door het prachtige weer en het prachtige schip dat wij een onvergetelijke dag hebben gehad maar vooral door warmte en hartelijkheid van Evert en Inge. Een dag om nooit te vergeten , ook namens mijn medepassagiers.
Met de meest hartelijke groeten van,
Roel Krijthe

Fam Krijthe 10