Vaardagen 2008

24 juli 2008

We hebben gevaren met Femke en haar familie en vrienden.

Ze heeft Cystic Fybrosis en had ook een vaardag gewonnen bij de NCSF die wij aan deze stichting hadden aangeboden.

Varen met de Meander!

Een tijdje geleden zag ik op de site van de NCFS staan dat ik een boottocht kon winnen. Ik mocht vrienden en familie leden mee nemen. Het leek mij geweldig leuk, en had me meteen aangemeld. Even later bleek ik gewonnen te hebben! Ik belde meteen mijn beste vrienden op wanneer ze met me konden varen. Eindelijk was het dan 24 juli. We waren om 6 uur opgestaan. Eerst nog even douchen, eten en sprayen.

Toen gingen we iedereen ophalen om met z’n alle 2,5 uur te rijden naar Groningen. Toen we bij de haven van Lauwersoog aankwamen kwam Evert de slagboom open doen. Op de boot werden we hartelijk ontvangen met koffie en koek door Inge en de scheepshond Joey. Eerst vertelde Evert de hele geschiedenis van de Meander V. Daarna vroegen ze aan me waar ik heen wilde varen. Ik koos ervoor om naar Zoutkamp te varen en niet de zee op te gaan. Het was namelijk heel mooi weer en als we naar Zoutkamp gingen konden we ook nog even zwemmen. Tijdens het varen konden we heerlijk zonnen op het dek. Ook mochten we alles vragen over de boot en nog even aan het roer zitten. Toen we vlakbij Zoutkamp waren kregen we nog een heerlijke lunch.

Daarna gingen we Zoutkamp in om naar de grote palingen te kijken en natuurlijk om ze te proeven.

Femke-rokerij-1Femke-zwemmenEn ik moet zeggen de paling was verrukkelijk! Nadat we de paling gegeten hadden gingen we weer terug naar de Meander V. Daar gingen we zwemmen. Dat was echt heel leuk om van de boot te springen. Helaas kon Joey niet meedoen al wilde hij dat heel graag. De boot was namelijk te hoog, dus dan kon Joey het water niet meer uit. Maar gelukkig ging Evert nog even naar de andere kant van de dijk zodat Joey toch nog even kon zwemmen. Na het zwemmen voeren we weer terug naar de haven van Lauwersoog. Om half 4 waren we terug. Toen we bijna thuis waren gingen we nog met z’n allen uit eten!

Femke-BoeiIk heb een geweldige dag gehad! En mijn vrienden en familie hebben er ook van genoten. Hartstikke bedankt Evert, Inge, Joey, stichting vaarwens en de NCFS!

Groetjes,

Femke