Vaardagen 2008

Vaardag 019 op 26-05-2008

Lia haar vaardag was er eentje om nooit te vergeten...033 Lia 11

Lia is ongeneeslijk ziek is en via de Stichting Markant uit Amsterdam met ons in contact is gekomen om een dagje eruit te kunnen met de Meander. Helaas was het een regenachtige dag met veel wind want ja.....de natuur is grillig. We hebben er een gezellige tocht van gemaakt naar IJmuiden en retour.

Vaarwel dappere Lia
Auteur Vaarwens

WSV de Zuiderzee voor de ligplaats
Vrijwilliger Jan Brand voor de assistentie

Het verslag van Lia:

Ik ben Lia en heb samen met mijn kinderen en dag gevaren met de Meander.

`s Morgens om ongeveer 10 uur zagen we de Meander liggen in het jachthaventje van Schellingwoude. We (Thijn en Linde, mijn kinderen, en Ernst, mijn grote helper) werden hartelijk ontvangen door Jan Brand en z`n vrouw (van de jachthaven) en Evert de schipper. Het regent helaas en waait hard dus vanwege het slechte weer zijn we naar IJmuiden gevaren op de mooie grote Meander. Een heerlijk ontspannende en gezellige tocht, mede dankzij het fijne gezelschap. Bij IJmuiden hebben we gelunched en even van de regen genoten. Het grootste gedeelte van de terugtocht heeft Thijn aan het roer gezeten. Om 4 uur s`middags voeren we via de Oranjesluizen het haventje van Schellingwoude weer in. Nadat we weer aan wal stonden kwam Inge net terug uit Amsterdam met de hond. Leuk om hun ook nog ontmoet te hebben, zij ontbraken nog in het plaatje omdat ze andere dingen te regelen had die dag. Het is fijn om terug te kijken op zo`n heerlijke dag met fijne mensen. Een bijzonder initiatief, waarvan ik zeker weet dat meer mensen op zo`n tocht nare dingen, even kunnen vergeten.

Bedankt, Lia

Lia 10