Vaardagen 2008

Vaardag 028 op 16-07-2008

De fam. Luinge heeft een dag met ons gevaren op het Lauwersmeer.024 Fam Luinge 6

Willy is ziek en wordt via het inloophuis 'Het Behouden Huys' te Haren aangemeld voor een vaarwens. Ondanks de weersvoorspellingen was het een mooie droge dag en hebben we allen genoten.

Vaarwel Willy,
Auteur Vaarwens

Jachthaven Lauwersoog voor de ligplaats
Geale Postma voor de rondleiding

Het verslag van Willy:

Lieve Inge en Evert (en de lieve hond Joey)

Via de Stichting " Het Behouden Huis" kwamen we met jullie in contact. Even er een dagje uit met het gehele gezin en de vrienden van onze dochter. Allemaal hadden we er erg veel zin in. Het weer moest wat mee werken en die mensen van de boot, zouden die wat aardig zijn ? Afwachten maar. Om negen uur vertrokken we uit Roden en onderweg kregen we een sms van Inge om te bellen als we er waren en dan zou Evert de poort opendoen. Nou hij heeft het prima gedaan, hij fietste zo hard dat de spaken in het rond vlogen. Op naar de boot. Fantastisch, wat mooi en wat een ruimte aan boord. Alles was prima voor elkaar, het natje en droogje waren heel goed verzorgd. Na een korte uitleg over het schip gingen we varen over het Lauwersmeer met z'n mooie natuur. Het was prima vaarweer en onderweg mochten Arnold en Jan zelfs achter het stuur (ROER) kruipen. Op naar Zoutkamp en via een nauwe oude sluis en brug aanmeren in de vissershaven. We hebben het visserijmuseum bekeken, wat rondgelopen door dorpje en op naar een lekker visje vers van de pers. Heerlijk. De palingrokerij gezien en polsdikke levende paling gezien op het vissersbootje. Heel leuk om dat te zien en vooral de jeugd vond de excursie prachtig.

We gaan weer aan boord en varen tegen de wind in weer terug naar Lauwersoog. De 2 dikke Volvo's stampen er rustig op los.

De machinekamer gezien en de prachtige motoren. Wat heeft die Evert ( en ook Inge ) de zaakjes super voor elkaar. Allemaal willen ze nu een boot kopen, maar voorlopig houden we het bij plakken en vouwen met het bouwpakket van de Meander dat we hebben meegekregen. Tegen half 4 zijn we terug in de haven van Lauwersoog en nemen we afscheid van Evert en Inge, die ons een hele leuke dag hebben bezorgd.

Groetjes van: Willie, Jan, Arnold, Marleen, Sander, Danny en Tamar. Nogmaals heel veel dank.

Fam Luinge 1
Fam Luinge 2