Vaardagen 2009

Vaardag 072 op 25-08-2009

Stichting Vaarwens heeft gevaren tijdens Delfsail.

De Super Opkikkerdag
De laatste dag van Delfsail was volledig bestemd voor Stichting de Opkikker voor een 'Superopkikkerdag'. Deze stichting heeft het prachtige schip de Bounty (het filmschip uit Pirates of the Carribean) een hele dag voor zich alleen ter beschikking gekregen. Daarop kwamen 50 zieke kinderen met hun ouders, broertjes of zusjes, een dag de piraat uithangen. Daarnaast waren er ook allerlei activiteiten voor hen ingelast buiten het piratenschip, zoals een boevenjacht met de politie, met de brandweer op stap, en een rondvaartje door de haven op een VIP schip.

De Meander diende als VIP schip, waar de kinderen als gast met een boa om en een glas kinderchampagne ontvangen werden door een heuse kapitein en andere belangrijke mensen. Ze gingen ook een rondvaart door de haven maken. Een beetje jammer dat het op deze dag af en toe regende, maar dat mocht te pret niet drukken.

Aan het eind van de dag was er een heerlijk diner, waarna alle medewerkers en vrijwilligers afscheid van de kinderen namen.
Voor ons zat het er ook op. Terugkijkend waren het zeer intensieve, maar erg vruchtbare dagen, waarin we vele zieken even hun ziek zijn hebben kunnen laten vergeten. Veel dank aan het bestuur van Delfsail, dat ons deze kans heeft geboden.

Dank aan:
Organisatie Delfsail voor de mogelijkheid.
De beste kapitein die Sleepdienst Wagenborg ooit in dienst heeft gehad, Heino Smit en zijn vrouw Harma. Hij heeft alle Delfsaildagen aan het roer van de Meander V gezeten en alle vaardagen als vrijwilliger voor ons gevaren
Zijn vrouw Harma Smit heeft ons geholpen met de verzorging. Zo konden wij ons bezig houden met de gasten tijdens deze drukke dagen
en alle anderen die belangeloos hebben meegewerkt aan dit prachtige evenement.
Auteur Vaarwens

Delfsail dag 1 10