Vaardagen 2009

Vaardag 073 op 27-10-2009

De reddingsboot langszij voor Dennis...044 Dennis 13

We kregen een aanvraag voor een wens van een ALS patient met een nog jong gezin. Inge bedacht om de KNRM in te zetten om de kinderen even ten volle te latebn genieten en waarom... ze gingen er op in. Het werd een topdag met hieronder het verslag van het gezin

Vaarwel dappere Dennis
Auteur Vaarwens

Met dank aan de KNRM voor het supporten van de vaardag

Het verslag van Dennis en Natasja:

Via onze Stichting ALS-NU kregen wij contact met de Stichting Vaarwens van Inge en Evert. Er zijn al meerdere ALS patiënten via onze Stichting een dag wezen varen met de Meander. Nu was het tijd dat Dennis zelf eens een heerlijke dag op het water zou beleven, samen met onze kinderen Angeline en Maikel, onze vrienden Dick en Suzet met hun kinderen janne en Senna. Dinsdag ochtend 7 uur, ik sta op en zorg dat de kinderen uit bed komen en maak voor mezelf een kop koffie. Dan snel Dennis uit bed. We zijn net klaar als onze vrienden op het raam kloppen. Met twee auto's en zo'n 170 kilometer voor de boeg gaan we vol spanning en enthousiasme op pad. En dan gebeurd het: net buiten Apeldoorn op de A50 krijgt Suzet een lekke band. We stoppen en Dick zorgt er voor dat we binnen een kwartier weer onderweg zijn. Als we na bijna twee uur rijden in Makkum aankomen zien we de Meander al liggen en komen Inge en Evert ons al tegemoet. Wat een hartelijkheid. De kinderen wachten geen moment en stappen aan boord en maken kennis met de hond Joey. (wat een schatje)
Als we allemaal aan boord zijn legt Evert de regels aan boord uit en vertrekken we. Het is een mooie dag. Dennis zit in zijn rolstoel naast Evert aan het roer. Hij geniet zichtbaar van het uitzicht en de mooie verhalen van Evert. Ook Maikel zit bij Dennis en Evert. Hij wil alles over het navigeren weten en al snel doet hij het navigeren samen met Evert.
Dan krijgen we onverwacht bezoek. Een reddingsboot van de KNRM komt op ons afvaren, de kids zijn door het dolle heen dat die boot zo hard kan.
Na een gesprekje vraagt de bemanning of de kinderen, Dick en ik een rondje willen meevaren. Natuurlijk willen we dat. Suzet blijft bij Dennis op de boot en maakt de foto's. De rest van de middag varen we rustig verder. Lekker op het achterdek in het zonnetje. Af en toe een goed gesprek en soms gewoon stil om van de omgeving te genieten. Wat een heerlijke dag.
Inge en Evert nogmaals onze dank voor deze dag. Liefs Dennis en Natasha

Dennis 10