Vaardagen 2009

Vaardag 069 op 14-08-2009

De vaardag met Remco en zijn ouders048 Remco Delle 3

Na een motorongeluk heeft Remco tijden in coma gelegen en is daar gehandicapt uit gekomen. Hij is verzot op varen en vandaag gaat hij met ons mee. Normaliter zit Remco in een elektrische rolstoel, maar vandaag is hij om logistieke redenen in een gewone rolstoel gezet. Hij glundert bij het aanzien van de Meander, die al met de spiegel tegen de kade ligt te wachten op zijn gast van vandaag. Als we Remco aan boord rijden, begint het feest en worden de motoren gestart. De duim van Remco komt omhoog, als teken van goedkeuring van de grommende motoren.

De trossen gaan los, en een heerlijke vaardag glijdt aan ons voorbij over het Lauwersmeer. Remco’s vader is oud zeeman, en hij geniet van het sturen van de Meander, terwijl Remco zelf volloopt met uitzichten en mooie natuur.

In Zoutkamp genieten we van de lunch en daarna gaat de reis verder. Remco’s dag gaat voor hem te snel voorbij, en voor we het beseffen zijn we terug in Lauwersoog.
Daar nemen we afscheid van een gezin, dat met volle teugen heeft genoten.

Wel thuis Remco
Auteur vaarwens.