Vaardagen 2009

22 augustus 2009

De Super Opkikkerdag

De laatste dag van Delfsail was volledig bestemd voor Stichting de Opkikker voor een 'Superopkikkerdag'. Deze stichting heeft het prachtige schip de Bounty (het filmschip uit Pirates of the Carribean) een hele dag voor zich alleen ter beschikking gekregen.Delfsail_09_45 Daarop kwamen 50 zieke kinderen met hun ouders, broertjes of zusjes, een dag de piraat uithangen. Daarnaast waren er ook allerlei activiteiten voor hen ingelast buiten het piratenschip, zoals een boevenjacht met de politie, met de brandweer op stap, en een rondvaartje door de haven op een VIP schip.

Delfsail_09_29

De Meander diende als VIP schip, waar de kinderen als gast met een boa om en een glas kinderchampagne ontvangen werden door een heuse kapitein en andere belangrijke mensen. Ze gingen ook een rondvaart door de haven maken. Een beetje jammer dat het op deze dag af en toe regende, maar dat mocht te pret niet drukken.

Aan het eind van de dag was er een heerlijk diner, waarna alle medewerkers en vrijwilligers afscheid van de kinderen namen.

Delfsail_09_24

Delfsail_09

Voor ons zat het er ook op. Terugkijkend waren het zeer intensieve, maar erg vruchtbare dagen, waarin we vele zieken even hun ziek zijn hebben kunnen laten vergeten. Veel dank aan het bestuur van Delfsail, dat ons deze kans heeft geboden.

Ook heel veel dank aan onze vriend, en tevens de beste kapitein die Sleepdienst Wagenborg ooit in dienst heeft gehad, Heino Smit en zijn vrouw Harma. Hij heeft alle Delfsaildagen aan het roer van de Meander V gezeten en alle vaardagen als vrijwilliger voor ons gevaren Zijn vrouw Harma heeft ons geholpen met de verzorging. Zo konden wij ons bezig houden met de gasten tijdens deze drukke dagen.

Delfsail_09_115

Dank, Evert en Inge.