Welkom bij Stichting Vaarwens

Hieronder een aantal van de vele loflijke initiatieven, waarvoor - ook namens onze vaargasten - zeer veel dank:

2013

Hemelvaartsdag 9 mei 2013: Fietsclassic vanuit Edam levert ruim €2500,- op...Cicletour 2013

Na een prachtige inleiding van initiatiefnemer Dirk Jan Emond, sprak Inge de Graaf van Stichting Vaarwens het rennersteam van zo'n 40 renners - waaronder enkele bekende Nederlanders – toe. Daarna werd door Inge het startsein gegeven voor de fietstocht. Het leverde maar liefst ruim € 2500,- op! De fietsers vonden het zo'n prachtig initiatief, dat eenstemmig werd besloten de classic volgend jaar over te doen in uitgebreidere vorm. Evert en Inge zijn helemaal in hun nopjes met zoveel spontaniteit en het ingezamelde bedrag waarvan zij weer mensen een onvergetelijke dag kunnen bezorgen. Dank aan alle sportieve deelnemers van deze prachtige fietsclassic, ook namens alle vaargasten.

April 2013: Een geweldige geste...Fam.-Monique-Rutten

Monique ging op 2-7-2012 een dag mee varen. Het werd een mooie dag met een prachtige herinnering. Ze overleed op 15-2-2013 en besloot een inzameling te houden tijdens haar uitvaart voor het doel dat haar de laatste mooie herinnering had gegeven. Het leverde €1350,- op, dat haar man en kinderen op deze mooie zondag persoonlijk in Muiden kwam overhandigen. Wij gaan er weer veel lotgenoten van Monique een heerlijke dag van geven. Rust zacht dappere vrouw...

April 2013: Geen bloemen maar giften bij afscheidsdienst Nelleke...162 29-7 Nelll v Reeuwijk  12

Ik heb een heel mooi fotoboek gemaakt van ons dagje varen met Nelleke. Dit boek is als aandenken verspreid binnen de familie. Ik hoop dat boek jullie nog eens te laten zien. Ik wil jullie nogmaals danken voor de onvergetelijke dag die wij met jullie hebben doorgebracht. Op haar verzoek hebben we tijdens de uitvaart gevraagd geen bloemen maar geld voor goede doelen te schenken. Naast geld dat ik over heb gemaakt aan het kankerfonds, heb ik vanavond ook 400 Euro overgemaakt aan de stichting vaarwens.
Nelleke heeft jullie initiatief op handen gedragen en het nog vaak over deze fijne zonnige dag gehad. Het doorgaan zonder haar valt ons nog zwaar,
des te fijner vinden we het dat we veel mooie fotoboeken hebben die ons herinneren aan betere tijden.

Groetjes Wim.

Januari 2013: Collectebus SVW staat bij afscheidsdienst Albert...167 Albert Dijkstra 031

In augustus 2012 voer Albert Dijkstra met zijn familie een dag mee met de Meander. Albert heeft genoten en hij heeft een videoverslag van de dag gemaakt. Tijdens de vaardag stond Evert met Albert te praten en ze kwamen via zijn insteek op wat er na de dood komt. "Ik geloof niet dat het ophoudt? Jij wel?" vraagt Evert. Albert: "We weten het niet, maar ik zal het je laten weten als er iets is hahaha...!"

Op 30 januari 2013 bereidden Evert en Inge zich voor op de vaarwens van de volgende dag en dan komt Evert de DvD met het prachtige filmverslag van Alberts vaardag tegen die hij ze laatst had toegezonden. Evert kreeg een ontzettende behoefte om die nogmaals af te spelen en met tranen in zijn ogen keek hij naar de mooie beelden die Albert gemaakt heeft.
Een uur later gaat de telefoon met het bericht van de familie dat Albert vanmorgen was overleden! Evert weet zeker dat Albert achter hem stond met de hand op Everts schouder toen hij zijn film bekeek! Een dag later vraagt de familie of onze collectebus bij de afscheidsdienst van Albert mag staan. Het leverde €208,- op.
Vaarwel fijn mens...

6-2-2013: Lezing Lions Joure levert € 1500,- op!Lions Joure 3

Evert en Inge kregen een aanvraag van de Lions Joure om een lezing te geven over het schip en over hun vrijwilligerswerk. Op 6 februari werd Evert hartelijk ontvangen door een club zeer vriendelijke mensen. Toen hij de lezing begon in het Fries, kreeg hij een spontane ovatie. Het is ook best wel bijzonder dat een Drent in hart en nieren de Friese taal vloeiend beheerst. Na een diapresentatie van twee keer een half uur waarbij je een speld kon horen vallen, kreeg hij een cheque overhandigd van € 1500,-

Veel dank aan deze "echte Lions" uit Joure!

Februari 2013: Vuurtoren "Het Paard van Marken" zet de collectebus buiten:RTVNH bij te toren

Thijs en Liliane zijn al jaren enthousiaste medewerkers van Stichting Vaarwens. Ze grijpen iedere gelegenheid aan om geld in te zamelen voor onze stichting. Dit keer hadden ze het druk met het kruiend ijs, waar veel kijkers op af kwamen, maar toch zagen ze kans op de stichting te promoten op RTV Noord Holland en de collectebus vol te krijgen. Ze haalden maar liefst € 215.- op!!

Hulde aan deze fantastische mensen!

Onno Ouwendijk heeft op een geweldige manier Evert zijn boek 'Wie vaart, beleeft' geillustreerd. Het boek wordt zeker een succes en ook hiervan gaat weer een deel van de opbrengst naar Stichting Vaarwens. Onno besloot zijn honorarium voor het illustreren volledig aan Stichting Vaarwens te schenken. Een geweldig initiatief waarvoor veel dank.

Omslag_Wie_vaart_beleeft_thumb