• De Meander V vraagt assistentie...

Diverse aanzichten vaarwensschip webNa ruim beraad hebben we besloten dat het noodzakelijk is geworden om in de nabije toekomst een eigen schip voor Stichting Vaarwens te realiseren. Dit is besloten om continuïteit te kunnen blijven bieden voor onze zeer speciale gasten in hun laatste levensdagen, die graag nog éénmaal een onvergetelijke dag op het water willen doorbrengen. Lees alles onder het item:"Het eigen schip"

Screenshot maart 2019De onlangs verschenen nieuwsbrief is beschikbaar. In de nieuwsbrief worden de meest actuele ontwikkelingen gemeld. U kunt zich inschrijven voor de regelmatig verschijnende nieuwsbrief door een verzoek via een email te zenden aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
  • Burgemeester Luzette Kroon wordt ambassadeur

Luzette Kroon zonder ketenMet trots kunnen we vermelden dat Luzetten kroon - burgemeester van de gemeente Waterland - is aangetreden als ambassadeur van Stichting Vaarwens. We zijn enorm vergheugd haar in ons Vaarwensteam te mogen opnemen en zijn haar dankbaar voor bereidwilligeheid. Welkom Luzette.
  • Evert en Inge ontvingen een lintje

De Lintjesregen 57dag voor Koningsdag werden Evert en Inge (de oprichters van onze stichting) tijdens de lintjesregen beloond voor hun tomeloze inzet middels een lintje, ontvangen door de Burgemeester van Amsterdam Femke Halsema. Met gepaste trots onving het 'Stel' de onderscheiding, en ook wij zijn er als stichting bijzonder trots op. Gefeliciteerd Evert en Inge!
  • Bouwcontract ondertekend

Contract tekenenEen historisch moment! Gistermiddag werd het bouwcontract voor de bouw van het eigen vaarwensschip getekend bij SRF Shipbuilding in Harlingen. We gaan bouwen! Let wel, we zijn er nog niet! Er is nog geld nodig voor de inrichting en er is ook nog geen budget voor de exploitatie van het schip. Blijf ons dus steunen!

09-03-2019 Vrijwilligersdag met grote opkomst

Aan het begin van het komende vaarseizoen hebben we voor de vaarvrijwilligers (vrijwilligers die aan boord assisteren) een korte opfriscursus georganiseerd. Inge heette iedereen van harte welkom, waarna bestuurslid Gerard de stand van zaken m.b.t. het nieuwe schip uiteen zette. Daarna gaf Ada uitleg over het reilen en zeilen aan boord. Na de lunch zette Lucien het inzetrooster uiteen en kregen we een kleine opfriscursus van Bart over reanimatie en het gebruik van de AED. Kortom… het was een gezellig samenzijn waarbij we het nuttige met het aangename hebben gecombineerd. Wat zouden we toch zijn zonder vrijwilligers!!
Dank voor ieders inzet, Team Vaarwens.

Met dank aan Mark van Sail en Surfcenter voor het beschikbaar stellen van de ruimte
Bakker Kees Gutter voor de broodjes
Slagerij Dirk Spronk voor de vleeswaren