• Vaarwens vaart 's winters door!

Amsterdam Marina Vaarwens 2020Per 14-11-2020 is de MS Vaarwens verhuisd naar Amsterdam. Ze werd overgevaren naar de Amsterdam Marina door onze beheerder DirkJan van Geemen en maakt de komende winter van daaruit haar vaardagen. Een prachtlocatie van waaruit onder alle weersomstandigheden gevaren kan worden.
  • Het jubileumboek, een mooi geschenk!

Als zoenenjpgHet prachtige jubileumboek ter gelegenheid van twaalf en een half jaar vaarwens dat Evert schreef, is al een tijdje uit. Het is een heerlijk 'koffietafelboek' vol prachtige verhalen, anekdotes en voorvallen tijdens het ontstaan van Stichting Vaarwens. Een echte aanrader en je steunt de stichting ermee bij de aanschaf. Klik op het boek om het te bestellen.

Screenshot maart 2019De onlangs verschenen nieuwsbrief is beschikbaar. In de nieuwsbrief worden de meest actuele ontwikkelingen gemeld. U kunt zich inschrijven voor de regelmatig verschijnende nieuwsbrief door een verzoek in te dienen via een aanvraagpagina. Klik op de foto of hier om naar de aanmeldpagina te gaan.
  • COVID-19 Update:

CoronaWe varen gewoon door, ook deze winterperiode. Uiteraard volgen wij de ontwikkelingen van het Coronavirus op de voet en hebben regelmatig contact met de betreffende instanties. Gelukkig hebben we ook nu weer groen licht gekregen en mogen wij blijven varen. Wel dienen wij rekening te houden met de RIVM Maatregelen.

Augustus 2009: Meander als persschip

Persschip Delfsail

Voor de vierde keer was er een Meander aanwezig tijdens de intocht van alle windjammers op Delfsail. Voor de Meander V was het de tweede keer dat ze beladen met persmensen en fotografen de Eems op voer om prachtige opnames te maken. De cameraploeg van RTL 4 met verslaggever Bart Hettema filmden urenlang de prachtige schepen, waarvan sommigen onder volle zeilen richting Delfsail voeren. Helaas worden er luttele seconden van gebruikt voor het journaal. De Duitse fotografen waren dermate enthousiast over de vaareigenschappen van de Meander V, dat ze ons hebben uitgenodigd om tijdens Sail Rostock aanwezig te zijn als filmschip.

Delfsail_09_63