• Jubileumboek is uit!

Als zoenenjpgHet is zo ver, het prachtige jubileumboek ter gelegenheid van twaalf en een half jaar vaarwens dat Evert de afgelopen winter schreef, is uit. Het is een heerlijk 'koffietafelboek' vol prachtige verhalen, anekdotes en voorvallen tijdens het ontstaan van Stichting Vaarwens. Een echte aanrader en je steunt de stichting ermee bij de aanschaf. Klik op het boek om het te bestellen.

Screenshot maart 2019De onlangs verschenen nieuwsbrief is beschikbaar. In de nieuwsbrief worden de meest actuele ontwikkelingen gemeld. U kunt zich inschrijven voor de regelmatig verschijnende nieuwsbrief door een verzoek in te dienen via een aanvraagpagina. Klik op de foto om naar de aanmeldpagina te gaan.
  • Evert en Inge ontvingen een lintje

In 2019 werden Evert en Inge de Lintjesregen 57dag voor Koningsdag tijdens de lintjesregen Koninklijk onderscheiden door de Burgemeester van Amsterdam (Femke Halsema). Met gepaste trots onving het 'Stel' de onderscheiding, en ook wij zijn er als stichting bijzonder trots op. Gefeliciteerd Evert en Inge!
  • MS Vaarwens vaart voorlopig vanuit Amsterdam Marina

Adam Marina platteg 2 De MS Vaarwens is uitgeweken naar de Amsterdam Marina en maakt tot 1 juni van daaruit haar vaardagen. Kijk altijd op 'Ligplaatsen schepen' in de zijbalk om de huidige aktuele locatie met plattegrond te vinden.

Augustus 2009: Meander als persschip

Persschip Delfsail

Voor de vierde keer was er een Meander aanwezig tijdens de intocht van alle windjammers op Delfsail. Voor de Meander V was het de tweede keer dat ze beladen met persmensen en fotografen de Eems op voer om prachtige opnames te maken. De cameraploeg van RTL 4 met verslaggever Bart Hettema filmden urenlang de prachtige schepen, waarvan sommigen onder volle zeilen richting Delfsail voeren. Helaas worden er luttele seconden van gebruikt voor het journaal. De Duitse fotografen waren dermate enthousiast over de vaareigenschappen van de Meander V, dat ze ons hebben uitgenodigd om tijdens Sail Rostock aanwezig te zijn als filmschip.

Delfsail_09_63