Welkom bij Stichting Vaarwens

Jaar 2018

LauwersoogMooi gebaar... uit het oog, maar niet uit het hart!

Evert lag meer dan 10 jaren lang met zijn schepen in jachthaven http://www.noordergat.nl/ te Lauwersoog. Sinds ze met hun schip vaarwensen maken, hebben ze hun favoriete vaargebied moeten verruilen voor centraal Nederland rond Amsterdam. Men is in het hoge noorden Evert en Inge echter nog niet vergeten en de Stichting Jachthavens Lauwersoog doneerde spontaan € 250,- !!

Top... Stichting Vaarwens is er zeer gelukkig mee!

Tri SurePrachtige donatie uit bewogenheid:

We kregen een mooie e-mail met het volgende bericht.

"Onze medewerker Jack van der Made heeft ons als werkgever gevraagd om uit zijn naam een donatie aan jullie stichting te doen ter ere van zijn afscheid. Jack is via Facebook met jullie in aanraking gekomen en mede vanwege zijn eigen medische achtergrond in jullie geïnteresseerd geraakt. Hij weet uit eigen ervaring hoe mensen die ziek zijn zich kunnen voelen en vindt het daarom zeer aanspreken hoe jullie je inzetten om deze mensen een steuntje in de rug te geven in de laatste fase van hun leven. Jack heeft 47 jaar voor Tri-Sure (onderdeel van Greif BV) gewerkt in diverse functies. Jack is altijd een zeer betrokken medewerker geweest en dat zie je nu ook weer terug in het feit dat hij zich betrokken voelt bij het lot van anderen en de rol die de Stichting Vaarwens hier in kan spelen. Als organisatie zijn wij dan ook vereerd dat wij deze donatie aan jullie prachtige stichting mogen doen.
"Er werd maar liefst € 2000,- gedoneerd! Hulde aan de fa. Tri-Sure

OBS de Veldakker 2Ontroerend mooi!
Hieronder staat het verslag van onze vrijwilligster Tineke, die tijdens de vaarwens 369 van de jonge vader Philippe (hij overleed in december 2017 aan ALS) ook aan boord was. Zij nam de cheque van maar liefst € 2600,- in ontvangst die we van de OBS de Veldakker in Nieuwegein mochten ontvangen. Hierbij de link naar het verslag onder het laatste nieuws.
Hulde en veel dank aan de school en de kinderen!

Paard van Marken 1Prachtige initiatieven vanaf de vuurtoren:
Vele watersporters passeren regelmatig de Vuurtoren 'Het Paard van Marken'. Bewoner Thijs Spijker staat vele passanten te fotograferen en zet het op zijn site Maritieme fotografie (www.thijsvandetoren.nl) Sommigen willen de foto’s van Thijs graag bestellen, waarvoor hij dan een bijdrage vraagt voor Vaarwens. We mochten van Pirka (www.zeilen-monnickendam.nl) maar liefst € 50,- ontvangen.
Dank Thijs en Liliane en Pirka voor deze geweldige geste.

Nieuwe bekleding 7Gesponsorde nieuwe stoffering door de fa. Telstar:

Heerlijk... nog voor de jaarwisseling begon de fa. Telstar uit Harderwijk geheel gesponsord ons interieur van een nieuwe stoffering te voorzien. Dat mocht ook wel nadat bijna 10.000 mensen een dag op de Meander V hebben doorgebracht, maar helemaal gesponsord??? Vandaag kwam het bankstel terug van weggeweest. Evert en Inge kunnen weer wonen.

Chapeau fa. Telstar die het tussen alle drukte door heeft kunnen doen en Hans die het heeft aangevraagd.

HargervaartLezing levert mooie donaties op:

Op zaterdagmiddag 11 maart heeft WSV Hargervaart de jaarvergadering gehouden in Groet. Onze vrijwilliger Nico Berger kreeg de kans om het verhaal van Stichting Vaarwens te vertellen. Het werd voor veel van de aanwezigen een emotionele middag. Na afloop bleek een leuk bedrag in de collectebus te zitten, aangevuld met beloftes van een paar aanwezigen om per bank nog geld over te maken. Het eindsaldo is dus nog niet bekend.

Dank aan WSV de Hargervaart!